Maand: oktober 2014

“Move. Because you can. Use it before you loose it. Move. Move.” #IdoPortal

Ik was op zoek naar rek strek mobiliteit flexibiliteit dingen en kreeg een Ido Portal als tip. Dit filmpje  bracht me niet zo zeer rek en strek dingen, maar wel

heel – veel – zin – in – bewegen

MOVE!

Deze maakt eveneens zoiets los..

=). Ik denk dat een ieder die dit kijkt eventjes met zijn benen wiebelt, wat armen draait en misschien zelfs zijn lief even gek aanvalt. Of als je zo naar de supermarkt loopt en je komt een vreemde tegen, dat je dan bedenkt hoe het zou zijn als je op z’n honds even met die stranger gaat spelen. Beetje draaien om elkaar heen. Beetje bluffen.

Ik geloof niet dat ik het zou doen ;-), maar de gedachte staat me aan.

En ik heb me ingeschreven voor de gymnastics WOD morgen.. and now i cant wait! 😎

(natuurlijk zijn er ook talloze mobiliteit filmpjes te vinden;
schouder mobiliteit oefeningen; hier
zelf werd ik blij van deze squat oefeningen;

als je dit ziet, voel je de pijn en bedenk je OHMEN wil ik echt alleen sterk zijn? Wil ik niet en sterk en flexibel en fit en alles? (Ja hoor. Dat wil je.)

Dit filmpje met een grap en een grol (en beheersing) naar onze fijne ontwikkeling ;-). Laten we dat laatste skippen, of ter minimum beperken. Lets go out and move!

Herfstontbijt

Het is weer herfst. Ondanks dat we al een aantal malen heerlijk tot t bot toe nat geregend zijn, is het ook fijn herfst. Frisse lucht, voorzichtig zonnetje en net iets te koud voor een terras. Maar wel dat je het dan even probeert. Iets met dekentjes enzo.
Vanmorgen werd ik wakker en voelde ik een frisse bries langs mn grote teen. Hahaaaa, is het echt alweer koud buiten de dekens? Na wat ochtendrituelen kwam ik uitgerekt beneden en trof daar een open balkon deur. De kamer rook heerlijk fris en kippenvel bekroop mijn huid. AAAH. Naar buiten!! Goudgele bladeren liggen verspreid, een windje woeit en toch ontbreken bij voorbijgangers de rode neuzen. Perfect dus.  (meer…)

Wintervingers

Koud verstramde handen
druppelen binnen en de
gezichten staan op onweer
maar de conducteur begroet ze
zonder op een scherm te kijken
en een gesprek tussen vreemden
doet een lach verschijnen ietwat
ongemakkelijk misschien
blijken wintervingers niet te typen
en hoe fijn of dat dat is

Sportdagboek #week43

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 43: (meer…)

Mobiliteit/flexibiliteit #tips #filmpjes

Yeah babies!

Vandaag bleek weer; techniek van de squat = goed.

Deze weken staan vooral in het teken van rekken, strekken, stretchen, draaien, rollen en dat xD. Mijn heup en enkel mobiliteit wil ik verhogen verhogen vergroten en uitbreiden tot de MAX :p. Ik ben tegenwoordig behoorlijk fan van youtoube filmpjes als helpende hand. Wat wil ik verbeteren? Ah ankle mobility. Nou. Tips er achter en er verschijnt wel wat ;-).

Ik youtoube er gewoon op los en vind zo via via en klik klak allemaal (meer…)

sport week 42 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 42 (meer…)

Weggeweest, maar terug met een meesterlijk recept #enzomakkelijk

IMG_9525Niet de beste foto. Wel het lekkerste recept van de afgelopen tijd. #easypeasy En SNEL as hell.

Men kope een tonijnsteak op de markt. Lekker vers, donkerrood van kleur, effen van structuur. Deze haal je een half uur voor je kookpraktijken uit de koelkast zodat je hem op kamertemperatuur bakt. Tonijn wil je namelijk van buiten dichtschroeien, maar van binnen rauw houden. Als de vis nog koud is schroeit dat wat minder goed en krijg je toch een doorbakken visje.  Er zijn mensen de tonijn na het aanbakken direct in ijswater leggen om het garingsproces te stoppen. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan het me wel voorstellen. Alhoewel ik dan een nat plakje tuna voor me zie… (tips ervaring anyone?)

Alhoewel. Dat hoeft ook niet. Want. Dit is lekker genoeg. Zo niet verrukkelijk.  (meer…)

Week 41 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 41; (meer…)