Maand: juli 2014

OEF! but I went. #run

Oke. Op deze manier ren ik er niet graag nog tien kilometer achter aan. Maarrr we gaan er van uit dat dit te maken heeft met Praag. Het tijdstip. Het voedsel. Misschien iets te weinig slaap? Ofzo.

Iets met smoesjes?! 😉

Hahahahaha.

Nee. Echt lekker ging het niet. De eerste paar kilometer dacht ik nog; oke loes, gewoon elke stap die je zet meer trots zijn dat je ze rent. Dat hielp. Effies. Daarna voelden mn benen moe, zwaar en een heel klein scheentje kwam voorbij. Toch nog te kort tussen eten en rennen. Na zo’n 7 kilometer gaf ik toe en vluchtte ik een italiaans restaurant in voor een wc bezoek. Pas na binnenkomst bedacht ik mij wowjaaaa endomondo ook op pauze 😉

forgot to turn on map my run now my facebook friends dont know how far I ran

maar hoewel ik verwachtte dat het opluchting zou brengen, gaf het juist enorme zijsteek. Een vol maag-darm kanaal is één, maar een halfvol maag-darm kanaal waarin dat wat er in zit heen en weer hobbelt is uh twee? xD. Ellende. Maarrrrr. Ik was op de helft van m’n run en ik dacht just do itttt. Adem in adem uit, probeer te ontspannen. Schouders even los armpjes zwaaien en DOORR!

Does the trick peeps. Ontspannen tijdens het rennen. Laat die schouders maar even zakken en kantel je bekken een beetje. Leun wat met je bovenlichaam naar voren en je zult merken dat je lichaam je bijna naar voren duwt. Lets go.

Op zo’n 9 kilometer besloot ik mijn rondje in te korten. Iets met een : je doet dit om je lichaam te trainen Loes, niet om het af te straffen. Prachtig juist dat je dit al gedaan hebt. Dus! Geen 15, mar bijna bijna twaalf. Toch iets waarvan ik vroeger me niet kon voorstellen dat ik dat even zou doen zo savonds na een dag werken. Dus hup! rek en strek en rek en strek en

HAPPY FACE! =).

20140715-221817-80297538.jpg

 

Advertenties

Excuusjes #runbabyrun

OKE! Eerlijk? Ik heb niet zo veel zin. Nog eerlijker? Een heeeel klein beetje voel ik die spier nog in mijn bovenbeen. Ik snap het niet. Een lullige duik onder de bar (en  neee in dit geval niet zon gewicht ding maar inderdaad (OH MAH GODD!) zon ding waar je drank haalt. En nog eens. Of water. Maare! Een duik onder de bar om een oorbel te redden, rekte een spier in een vervelende positie. Twee dagen was lopen erg pijnlijk (ook het optillen van mn been, in bed stappen, uit bed stappen, traplopen, je knie optillen EN DAT!) en daarna was het wat gevoelig..

En yes. I know. Ik sportte even door, maar belastte dat been niet. Verzon alternatieven en het voelde goed. Afgelopen 4 dagen liep ik best wat af, maar in wandelpas. Sprintjes trok ik niet en een sportschool zag ik al helemaal niet van binnen. En ik dacht; vier dagen rust gaat het sowieso wel doen. Ik wilde zelfs mijn renschoentjes nog meenemen, maar bedacht me met trots en een klopje op de schouder.

Toch ergens zit er nog een klein steekje.

EN TOCH. Ga ik lopen. Ik gebruik het misschien als smoesje?

Ik ben wat moe na het Praagweekend en dan werkdag. Niet erg hoor =). Liefde voor Praag.
Ik heb 4 dagen niet gesport. En inderdaad ik mis dat eerst heus en ik heb ook eigenlijk wel zin om weer flink los te gaan! Of nouja.. zin in het gevoel van kapot zijn, alles gegeven te hebben en een ijskoude douche. Sport ik elke dag dan kan ik  niet wachten tot ik weer mag. Sport ik echter een paar dagen niet, dan moet ook ik me weer tot die eerste workout zetten.

Dat dus.

Ik hou niet van savonds rennen! Helemaal niet na het avond eten. Het is ook wel lekker om met vriendlief op de bank te liggen. Ik moet mijn eten voor morgen nog maken. Het gaat toch tegenvallen hoe ver of snel ik kan gaan. Als je niet voluit kunt, kan ik net zo goed niet gaan. Het is al na 8en.

Iets met het volgende: (meer…)

Helaas….. #carry_on

IMG_0666

 
Jup. Nederlaag geleden. Alhoewel ook ik vind dat we vooral trots mogen zijn. Dat ze het boven verwachting goed gedaan hebben. Dat niemand gedacht had met dit team zo iets te bereiken. Enzo. Maar toch. Daar win je dan weer niet mee.

Grappig om te zien hoe een WK eenheid in een land oproept. SAMEN voor ONZE mannetjes. Alleen daarom vind ik het al jammer dat we (ja.. we!) vannacht een klein tikkeltje geluk misten. (En iets met penals).

Maar helaas. Het zij zo. Laten we echter gewoon onthouden hoe het voelt om samen 1 te zijn. Hoe het voelt om bier te halen voor een ander. Hoe het voelt om dat bier over je hoofd maar gewoon te vergeven en vergeten. Hoe het is elkaar te groeten op straat met een lach (kan ook zonder oranje kleding peeps)(zomaar). Laten we onthouden hoe het is om 90+ minuten even geen telefoon in onze hand te hebben. Laat ons verbonden voelen, ook zonder oranjefranje.

Of gaan we nu over op ‘onze’ fietsmannetjes? ;-). Mag ook. Mag allemaal.

Hurray voor Oranje! Dank aan de leeuwen. Dank aan oranjegekken. En nou? Carry on in style ;-).

IMG_0861

 

(en anders helpt taart! xD)

Superwoman? #neehoor #jijkunthetook #gezond(uit)eten

Oke, ik heb dus geen S op mn borst geborduurd omdat ik crossfit.

Ook niet omdat ik heel gezond eet.

Sommige mensen vinden dat benijdenswaardig. Of knap. Ander woord voor Super. Je snapt em. Maar! Ook ik eet echt wel eens ongezond. Ook ik eet echt wel eens meer dan goed voor me is 😉 (waarschijnlijk zelfs vaker dan jullie xD) en ja het gebeurt zelfs dat ik dagenlang geen zin heb in gezond voer :P. Ik herpak me echter. (meer…)

Superwoman? #neehoor #jijkunthetook #crossfit

Er zijn menen die denken dat ik superwoman ben. Crossfit klinkt in de oren van sommige mensen enkel toegankelijk voor vrouwen met cape. En spierballen tot en met. Dat is niet zo. Ie-de-reen kan crossfitten. Maakt niet uit hoe fit je bent. Toevallig zag ik laatst een stukje obese, nou die mensen zijn verre van superhero, en toch doen ze vergelijkbare oefeningen (trainen met Radmilo lijkt me tof!xD). Nu zul je zeggen; JA MAAR! Veel minder gewicht (ofgeen), maar twee keer in plaats van honderd. En ook de volgorde wat anders dan. Maar toch.

IEDEREEN kan sporten. IEDEREEN kan crossfitten. Weliswaar op je eigen niveau. Ben je beginnend in de sportwereld dan zul je inderdaad geen strict pull ups kunnen, de stangen niet volladen met gewichten of triceppushupsopjetenen; maar elke techniek is te leren. Al doe je het met een pvc buis. Al doe je er maanden over. Al haal je de timecaps niet. Ik vind het belangrijk dat mensen zich niet laten afschrikken door het beeld wat er van wordt gevormd.

Ik denk dus dat iedereen crossfitten kan. Toch een kanttekening; ben je echt niet fit of gewend te sporten; begin dan eerst je basis conditie en kracht op te krikken met iets anders. Je kunt het wel ook met crossfit doen, maar echt leúk is dat denk ik niet.
Kun je echter in de sportschool lesjes bbb, combat, gritt of iets dergelijks mee doen? Dan beleef je echt veel plezier aan crossfit. Mits je het fijn vindt om kapot te gaan :). Want ongeacht je niveau; stuk ga je wel.

Life s good (sushi!)

Ik begon mijn dag zo. Eerst de gebruikelijke aloe Vera, citroen tarwegras maca zout water oplossing (uhu appel cider is op!). Zonnegroet plus boom plus rekdieheupentip van onze wonder Chiro.

Als ik veel ren. Of veel cross. Of gewoon iets heel veel doe ;-). Dan wil ik mijn heupjes nog wel s voelen. Je zou zeggen dat die dan juist verdwijnen 😉 maaarr ik doel op t plekje daar bij je heupbotjes. Kunnen jullie die voelen? Nee? Dan mogen jullie gewoon meer van dat alles.
Anyway; de spier die daar aan vast zit (mijn chiro sprak t prachtig uit, next time schrijf ik t ff op xD) staat na te veel rennen wel eens op spanning. Niet de bedoeling want als hij te strak staat, raak je ernstig geblesseerd.

Maar ook hiervoor had meneer kraak de oplossing; een soort van lunge op de grond. Plaats je linker knie op de grond en daar een stuk voor je rechter voet. Hou je heup/bekken zo recht mogelijk, schouders naar achter en voel hoe precies dié spier een beetje gestretcht wordt. Ongeveer 30 seconden en dan andersom.

Heel simpel, werkt na vier dagen.

Je kunt het ook op je bed doen, plaats dan je knie op het bed en je voet op de grond. Zorg er voor dat je voet op de grond een stuk voor de knie geplaatst is en kantel je bekken zodat je recht op blijft in je boven lichaam. Zo is het vrijwel een echte lunge.

Hierna iets met een douche, venkelthee én zuurkool met Inca- en cranberries, paar rozijntjes en zelfs twee gedroogde pruimen.

Dagje werken. Vergaderen. Sushi. Life s good.