Superwoman? #neehoor #jijkunthetook #crossfit

Er zijn menen die denken dat ik superwoman ben. Crossfit klinkt in de oren van sommige mensen enkel toegankelijk voor vrouwen met cape. En spierballen tot en met. Dat is niet zo. Ie-de-reen kan crossfitten. Maakt niet uit hoe fit je bent. Toevallig zag ik laatst een stukje obese, nou die mensen zijn verre van superhero, en toch doen ze vergelijkbare oefeningen (trainen met Radmilo lijkt me tof!xD). Nu zul je zeggen; JA MAAR! Veel minder gewicht (ofgeen), maar twee keer in plaats van honderd. En ook de volgorde wat anders dan. Maar toch.

IEDEREEN kan sporten. IEDEREEN kan crossfitten. Weliswaar op je eigen niveau. Ben je beginnend in de sportwereld dan zul je inderdaad geen strict pull ups kunnen, de stangen niet volladen met gewichten of triceppushupsopjetenen; maar elke techniek is te leren. Al doe je het met een pvc buis. Al doe je er maanden over. Al haal je de timecaps niet. Ik vind het belangrijk dat mensen zich niet laten afschrikken door het beeld wat er van wordt gevormd.

Ik denk dus dat iedereen crossfitten kan. Toch een kanttekening; ben je echt niet fit of gewend te sporten; begin dan eerst je basis conditie en kracht op te krikken met iets anders. Je kunt het wel ook met crossfit doen, maar echt leúk is dat denk ik niet.
Kun je echter in de sportschool lesjes bbb, combat, gritt of iets dergelijks mee doen? Dan beleef je echt veel plezier aan crossfit. Mits je het fijn vindt om kapot te gaan :). Want ongeacht je niveau; stuk ga je wel.

Geef een reactie

