Life s good (sushi!)

Ik begon mijn dag zo. Eerst de gebruikelijke aloe Vera, citroen tarwegras maca zout water oplossing (uhu appel cider is op!). Zonnegroet plus boom plus rekdieheupentip van onze wonder Chiro.

Als ik veel ren. Of veel cross. Of gewoon iets heel veel doe ;-). Dan wil ik mijn heupjes nog wel s voelen. Je zou zeggen dat die dan juist verdwijnen 😉 maaarr ik doel op t plekje daar bij je heupbotjes. Kunnen jullie die voelen? Nee? Dan mogen jullie gewoon meer van dat alles.
Anyway; de spier die daar aan vast zit (mijn chiro sprak t prachtig uit, next time schrijf ik t ff op xD) staat na te veel rennen wel eens op spanning. Niet de bedoeling want als hij te strak staat, raak je ernstig geblesseerd.

Maar ook hiervoor had meneer kraak de oplossing; een soort van lunge op de grond. Plaats je linker knie op de grond en daar een stuk voor je rechter voet. Hou je heup/bekken zo recht mogelijk, schouders naar achter en voel hoe precies dié spier een beetje gestretcht wordt. Ongeveer 30 seconden en dan andersom.

Heel simpel, werkt na vier dagen.

Je kunt het ook op je bed doen, plaats dan je knie op het bed en je voet op de grond. Zorg er voor dat je voet op de grond een stuk voor de knie geplaatst is en kantel je bekken zodat je recht op blijft in je boven lichaam. Zo is het vrijwel een echte lunge.

Hierna iets met een douche, venkelthee én zuurkool met Inca- en cranberries, paar rozijntjes en zelfs twee gedroogde pruimen.

Dagje werken. Vergaderen. Sushi. Life s good.

Geef een reactie

