Superwoman? #neehoor #jijkunthetook #gezond(uit)eten

Oke, ik heb dus geen S op mn borst geborduurd omdat ik crossfit.

Ook niet omdat ik heel gezond eet.

Sommige mensen vinden dat benijdenswaardig. Of knap. Ander woord voor Super. Je snapt em. Maar! Ook ik eet echt wel eens ongezond. Ook ik eet echt wel eens meer dan goed voor me is 😉 (waarschijnlijk zelfs vaker dan jullie xD) en ja het gebeurt zelfs dat ik dagenlang geen zin heb in gezond voer :P. Ik herpak me echter.
Ik weet hoe fijn ik me voel als ik goed eet. Ik weet hoeveel energie het levert en ik weet hoe fijn het is om strak in je vel te zitten. Huil Huil. Want inderdaad, natuuuurlijk is dat postsushi niet het geval ;-). Zeker niet als je dan bij thuiskomst door alle lekkernijen zo een zoetzin hebt en gedroogd fruit als toetje nummer 2 neemt ;-).

Wat neem je dan zo als jij uit eten gaat? Wordt me best vaak gevraagd. Nou. Eigenlijk. Gewoon. Uh? Haha. Ik ben me er niet zo van bewust dat ik bewust heel andere keuzes maak dan jij of zij. Maar ik eet graag groenten. Salades zijn er eigenlijk overal wel. Dit is voor mij altijd een goede optie, ik skip wel vrijwel altijd het brood en vraag altijd of de dressing apart kan. Dan kan ik altijd nog kiezen of ik wel of geen dressing neem (meestal niet, olijf olie is er ook vrijwel altijd wel) maar dan heb ik in ieder geval niet zon dressing met salade idee (zomp zomp, zonde!). Dus salade is een goede optie. De meeste eetcafeetjes hebben heerlijke varianten met zalm, kip geitenkaas noemt u het maar :-).

Ook een omelet zonder brood kan prima. En met ook hoor, maar dat doe ik niet zo vaak :). Is afhankelijk van mijn activiteit van die dag. Heb ik gesport of ben ik veel lichamelijk in beweging geweest? Dan kan het best (maar dan de dagen er voor en er na niet ivm de gluten en hun invloed op je darmflora). Heb ik sochtends al havermout gehad en savonds zoete aardappel op het program? Dan skip ik het brood. Heb ik het niet nodig ook :-).
Salade, omelet…. SAAI LOES! mmmm. stuk vlees of vis met groenten (ook saus apart vragen kan je alle kanten op!).
Er zijn steeds meer eet gelegenheden waar ze quinoa gerechten serveren, puur koken en biologische ingrediënten gebruiken en waar suikervrije toetjes zelfs op de kaart staan.
Bij het sushi restuarant (Yume in Assen, aanrader qua smaak en kwaliteit voedsel! vond de sfeer en het personeel niet perseeee heel veel uitstraling hebben..) at ik gewoon waar ik zin in had :). En ik heb altijd veel zin, dus ik at ook veel ;). Rolletjes met rijst (je weet wel..suhsi ^^), lamsspiesjes, zoetzuurkomkommers , courgettes, soyabonen, champignons, zeewiersalade, banaaninrijst 😛 , zalm, ENZ 😛 hahahaha. JANG! Ik gebruik dan weer geen extra soyasaus, want dan lig ik gegegarandeerd wakker met een bonkend hoofd. Als toetje nam ik flink veel aardbeien ananas druifjes en meloen. Inderdaad geen creme brule of chocolademouse. Ziet er verleidelijk lekker uit, maar ik weet dat ik daar maar 3 minuten van geniet en daarna denk; mwoah.. had niet gehoeven.
En ohja; ik dronk spa blauw. Iets wat ik gewend ben (thee gaat ook vaak goed ;)) en wat natuurlijk ook helpt om uit eten gaan niet 1 grote caloriebom te laten zijn. Sommige mensen vinden het saai. Ik ben nog steeds van mening dat het er om gaat dat IK er zit. En wat er in mijn glas zit zou niet zo veel moeten uitmaken. Dus dat.

Uit eten gaan, kan best als je ‘gezond’ leeft. En je hoeft heus niet altijd de meest gezonde keuzes te maken:

20140705-113620-41780007.jpg

20140705-113621-41781488.jpg

20140705-113620-41780754.jpg

20140705-113619-41779168.jpg

En het is niet altijd water wat de karaf schaft.

20140705-113622-41782440.jpg

Maar daarna zo de dag beginnen? + vriendinnen en toch droog? ❤

Geef een reactie

