Groente in het kwadraat

Jaja. Ik at altijd al veel groente. Alleen heb ik reden nu nóg meer van dat groene goed te eten, dus pakte ik m’n smoothies maar weer op. Ik juice nog steeds naar hartelust, maar variatie stilt verlangens dus here we go!

100 gram spinazie
halve komkommer
halve courgette
1 granny smith appel
400ml melkkefir (je kunt ook geitenyoghurt gebruiken, of een ander zuivel alternatief als amandelmelk o.i.d.) of WATER!
1 eetlepel lijnzaad

(Dit zaad van de vlasplant bevat veel omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink én kalium. Het heeft naast deze gezonde vetzuren en mineralen ook nog behoorlijk wat voordelen voor je darmen én je hormoonbalans! Daarover later meer :-). Probeer de zaadjes altijd zelf te malen, in plaats van de gebroken variant te kopen.. Om gebruik te maken van de goede stofjes in lijnzaad moet het vlies kapot gemaakt worden, maar na het malen van de zaden gaat de olie oxideren en wordt het ranzig. Dus zelf malen in een vijzel en direct consumeren is het beste).

JANG! Easy does it

IMG_6260

Natuurlijk kan je het ook gewoon drinken 😉 maar ik hou van lepelen.
Oh en! Ik gebruikte geitenmelk voor de bereiding van mijn kefir, nou is het zo dat dit al aardig vettig is. Gebruik je nou amandelmelk of water o.i.d. voeg dan nog even een halve avocado toe voor de goede vetjes en het niet omhoog schieten van je bloedsuikerspiegel :-). Enjoy!

Plaats een reactie