Wauw.

Onlangs ben ik een nieuwe opleiding gestart; mindful analysis onder leiding van Mirjam Windrich, bij het Sonnevelt opleidingsinstituut.

Ooit was ik met mijn mooie zus bij een happinessdag waar we voor het eerst samen yoga deden, onze neusjes door alle fantastische boeken lieten gaan, genoten van lekkers en lekkere muziek én een lezing van Albert Sonnevelt bijwoonden. Ik weet dat ik nadien twijfelde om zijn boek te kopen… Ik wist dat ik het vroeg of laat wel doen zou, maar liet het.
Een poos liet ik het ook. Gewoon in het achterhoofd. Tot ik ergens op een punt kwam, waar ik meer zocht. Ergens zoek ik altijd uitdaging. Nieuws. Zoals Nietzsche zijn leven wilde leiden om tot denken te komen wilde ik ook ‘worden wie je bent’.  En uitvinden wie dat dan is, wil ik altijd ;-).

Iets nieuws dus. 

Niet perse dat boek, maar laatst las ik em wel. Maar het opleidingsinstituut sonnevelt kwam wel direct terug. En uit het grote aanbod koos ik. Gewoon daar waar m’n hartje van oversloeg. Vitaliteitscoach. Alles tezamen. Iets met psychologie. Met hormonen. Met stress. En het liefst ook iets met voeding organen en al dat. Maar. Ik startte met mindful analysis.

Waar ik mag schrijven. En hoewel dat schrijven uiteindelijk een ander dient, is het tot nu toe één groot feest der ontwikkeling van Loesje.
Ik word enorm geprikkeld tot zelfreflectie, me open stellen, nadenken, nieuwe dingen leren over de geschiedenis en ontwikkeling van -uh alles?- het schrift, het boeddhisme, de godsdienst oh en yep de ontwikkeling van het zelf.

Wacht maar lieve mensen, op dat deel over de ander. Want wauw; wat een stevige methodiek en hoe een bijzondere manier om tot verlichting (van problemen) te komen. Tot ontdekking. Hoe het verhelderend werkt en het ècht in één week duidelijkheid verschaft in jouw situatie, waar dat vandaan komt en hoe nu verder. Voor de gewone mens, die wil profiteren van de vele voordelen van deze vorm van therapie.

Maar allereerst droom ik over edele waarheden, korte vragen, iets met filosofen en een oordeelloze wereld.

Plaats een reactie