Week 41 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 41;

Maandag;
CrossFit
Kracht; zoek je 10rep max push pres
1set 10x rm
1set 10x net iets lager
1set 10x weer net iets lager
Ik deed er eerst tien met 32,5 maar dat bleek niet echt m’n max, dus deed er daarna 10 met 35, 10 met 32.5, 10 met 30kg.

Hierna zelfde principe voor de backsquat en ik gebruikte gek genoeg exact dezelfde gewichten als de push press (uhu dan gaat er iets niet echt goed he.. Ik ben een sucker voor squats!).

WOD;
1000m roeien (4.15 min)
50 thrusters (man:40 vrouw;30 Loes;20)
30 muscle ups (ik deed, zelfs geen chest to bar zelfs geen gewone pull ups maar ringrows… M’n handje is open en doet pijjjnnnn) (grumble!).

13.14 min. Maar; de echte bikkels met muscles ups doen er natuurlijk lang over.. Ringrows gaan 70000x zo snel.. (Idd ik was dan ook net niet helemaal voldaan).

Toetje: 2 rondjes van
10 strict pull ups (ik gebruikt elastiek)
25 ghd sit ups
60s superman hold (30s ene kant 30s andere kant).

Dinsdag;
Rust

Woensdag;
Helaaaasss!!! Ook rust! Niet ingepland, maar iets met uitgelopen vergaderingen tot na 7.. Geen eten mee en slaap in te halen? Bummer! Ik heb eeuwig getwijfeld savonds laat nog nr de fitnes te gaan.. Maarruhh we zijn allemaal mensen en ook ik mag best wel eens gewooonnn met de flow meegaan. Knal ik morgen vast des te harder.

Donderdag;
Crossfit! Yeah baby.
Kracht; 3 rondes: 5-6 benchpresses 30s rust, Max chinups
Ik starte wat voorzichtig maar it s all in the mind you know! Bench met 32,5kg, let wel de laatste set en dan 5 en de laatste met een wijsvinger hulp. You ve got to grow somewhere!

WOD;
4 min; 600m run, daarna vol maken met max push ups
4 min; 10 box jumps 10 pull ups (ik kipte ze!)
4min; 5 burpees 5 thrusters (en yeah! Wellicht niet heel veel rondjes maar RX gewicht 30kg deed ik wel!)
4min; 30du’s 10 knees to elbows

Vrijdag;
5x Hangsnatch gevolgd door snatch (beide power)
Begon met 20kg bouwde uit naar 32,5kg

WOD; 10min amrap
10 kb swing (man 24 vrouw 16 Loes:20)
10 wallball (15lbs)
10 burpee pull up ( ik stapte toch weer via de box naar de bar…) en kipte de pullups

Cash out;
5rondjes
10toes to bar (moest eigenlijk strict), 10 back extensions (5.15 min, maar ik zwaaide natuurlijk wel bij de t2b)

Zaterdag;
Rust en al marktend koffie drinkend en socializend de dag door :-).

Zondag:
CrossFit;
Buddy wod

WOD 1
8 minuten amrap
1e ronde 5 kb swings, 7 box jump over, 1 power snatch (30kg vrouw 43,5 man)
In de rondes loopt het aantal snatches op; ronde 2 (partner 2) doet dus 2 snatches, partner 1 doet in ronde 3 dus 3 en zo verder.

Mijn knappe bud en ik haalden het tot en met ronde 9. Ik maakte nog 9 snatches en mister handsome (yep! It was tha boyfriend peeps! I love working out together) deed nog swings en box jumps maar redde de 10 snatches net niet meer.

WOD 2
8 minuten:
Eerste minuut:
partner 1 doet 1hang squat clean + 1 squat clean (vrouwen RX was 45kg, maar ik deed 40, hubsie ging voor de RX man: 70kg).
Partner 2 roeit 30s voor calorieën

Minuut 2 wissel je de boel om.
In totaal 89 cal geroeid en slowmo omhoog gekomen squats ;-). (Thats where the magic happens!)

WOD 3
8 min burpee over de bar, afgewisseld as you would like. Wij wisselden om de tien en behaalden 184 burpees 😖. Ik op het laatst kruipend, maar vriendlief had een tempo om u tegen te zeggen. Daagggg rust tussendoor!

Geef een reactie

