Mobiliteit/flexibiliteit #tips #filmpjes

Yeah babies!

Vandaag bleek weer; techniek van de squat = goed.

Deze weken staan vooral in het teken van rekken, strekken, stretchen, draaien, rollen en dat xD. Mijn heup en enkel mobiliteit wil ik verhogen verhogen vergroten en uitbreiden tot de MAX :p. Ik ben tegenwoordig behoorlijk fan van youtoube filmpjes als helpende hand. Wat wil ik verbeteren? Ah ankle mobility. Nou. Tips er achter en er verschijnt wel wat ;-).

Ik youtoube er gewoon op los en vind zo via via en klik klak allemaal interessante dingetjes. Het wordt me meer en meer duidelijk hoe belangrijk het is bepaalde spieren heel goed te rekken en te strekken en te doen, wil je zo gek gaan crossfitten ;-). Mijn heupspier voelt kort en ja, als ik een squat maak voel ik die trekken. Dus die verdient aandacht. Door wat rondgezoek (en rond geVOEL!) blijken mijn enkels nou ook niet zo heeuuul flexibel ;-). Er gaat een hele mobiliteitswereld voor me open en I like!

Sites waar ik al een aantal keer terug ben gekomen zijn onder andere: workoutsquad. Dit is een website waar je info kunt vinden over fitness oefeningen, crossfit dingen, voeding, gezondheid en van alles ;-). Check hier de filmpjes wat betreft crossfit en leer uw lessen! Warming up, mobliteit voor enkel, squat of overhead oefeningen of gewoon uitvoering en tips van oefenigen.

Ook de filmpjes van Kelly Starrett blijven me boeien. :-).

Mijn ochtendritueel breid ik uit met het losmaken van mn enkel en kuit, rekken en strekken van mijn heup op 3 manieren en een squatzit waarbij ik mijn knieen zo ver mogelijk naar buiten druk (Terwijl mijn voeten recht bijven staan..) Mijn warming up duurt ook langer waar oo dergelijke oefeningen voorbij komen. Eveneens een oefening met je enkel in de band rekken… Merk ECHT dat het effect heeft als je daarna gaat squatten!! Mijn knieen kunnen verder naar buiten!

Hippe liftschoenen zouden het ‘probleem’ direct ‘oplossen’… vriendlief maakt elke dag enthousiaster ;-), maaaarrr daar spaar ik nog even voor EN ondertussen zorg ik er voor mijn enkeltjes en heupjes zelf een stuk rekbaarder worden om een goede squat te maken.

En wie weet ook wel pistols….

 .

One comment

Geef een reactie

