Herfstontbijt

Het is weer herfst. Ondanks dat we al een aantal malen heerlijk tot t bot toe nat geregend zijn, is het ook fijn herfst. Frisse lucht, voorzichtig zonnetje en net iets te koud voor een terras. Maar wel dat je het dan even probeert. Iets met dekentjes enzo.
Vanmorgen werd ik wakker en voelde ik een frisse bries langs mn grote teen. Hahaaaa, is het echt alweer koud buiten de dekens? Na wat ochtendrituelen kwam ik uitgerekt beneden en trof daar een open balkon deur. De kamer rook heerlijk fris en kippenvel bekroop mijn huid. AAAH. Naar buiten!! Goudgele bladeren liggen verspreid, een windje woeit en toch ontbreken bij voorbijgangers de rode neuzen. Perfect dus. 


20141027-102255-37375454.jpg
“Herfst, hefst, wat heb je te koop?
Duizend kilo bladeren op een hoop
Zakken vol met wind
Ja m’n kind
‘k Weet niet of jij dat aardig vindt

Herfst, herfst, wat heb je te koop
Paddestoelen, honderd op een hoop
‘k Zet ze voor je neer
Heus meneer
Dat doe ik alle jaren weer

Herfst, herfst, wat heb je te koop
Dikke grijze wolken op een hoop
Alles in de stad
Gooi ik nat
Koop je van mij zo’n regenbad”

Daarna thee van gember, cayennepeper, kurkuma en citroen. Lezen. Schrijven. Herfstschoonmaak (isdatnetzoiesalslenteschoonmaak?) en naar buiten! =)

Geef een reactie

