sport week 42 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 42Maandag
Crossfit;

Kracht;

4 minuten elke minuut;

2 double hang squat clean (30% van je Max, ik gebruikte 25kg)

4 minuten elke minuut;

1 squat clean, 1 hang squat clean, 1 double hang squat clean (omhoog ik gebruikte 30kg)

4 minuten elke minuut;

1 squat clean en 1 hang squat clean (35kg)

4mibuten elke minuut;

1 squat clean (de eerste met 42,5 daarna 2 met 45 kg; slowmo omhoog komen… Build those legs and bootyyyy)

WOD;

16 minuten

30s Max t2bar, 30s rust, 30s du’s, 30s rust, 30s power clean (RX vrouw 40 ik deed 30kg.. Aanwijzing was het is hitt training minimaal 8 per 30s.. Naja dat haal ik niet met 40!), 30s rust, 30s Max wallballs, 30s rust

In 16 min maak je dus 4 rondjes van dat.

Dinsdag
Fitness

tabata fietsen (2,5 km)

tabata roeien (41cal)

tabata kb swing (24kg)

tabata burpees

tabata buik

Woensdag
CrossFit

Kracht: weighted ringdips 3 2 2 2 1 1 1 1 1

De eerste 3 deed ik met een elastiek (en uh.. inderdaad niet weighted dus! :P). De 2e en 2e 2 ook. Maar bij de 3e poging 2 reps achter elkaar te knallen knapte dat elastiek…. Teken !!! nu eens zonder elastiek Loesje!! Ik blijf maar eeuwig hangen bij dat extra steuntje. En tsja. Dan willen ze wel. Ik probeer er een paar achter elkaar zonder band en daar bleef ik toch beneden steken. Maar ik ging dan ook wel heeeel diep :P.

Daarna ietsss minder diep, ringer iets hoger zodat ik mn benen langer kon houden. Buik aanspannen, boos maken, wellicht een kip? ennnn NOP! hahahahaha. Zou mooi zijn als het lukte he peeps. Net niet. Een heel klein hulpje onder mn voet van meneer topcoach deed t werk wel. Maarrrr dat is dus mijn nieuwe restrictie; geen elastiek meer gebruiken, maar net zo lang oefenen tot het zonder lukt. OKE. Doen we! (offf; niet in de ringen maar ‘gewoon’ in het dipstation met 10kg aan je benen ofzo (hahahahaa, goed plan ;-)). Ik wil STERKERRRRRR zijn! =D (BAM!)

WOD;

100 du’s

21 front squat (man; 52,5 vrouw; 35 loes: RX baby! ik moet van mn sterke motivator alles RX pakken.. ook al doe ik er dan maar langer over.. soms is het gewoon echt niet haalbaar voor me, maar tijd mag geen prioriteit zijn boven gewicht (en techniek peeps!! form over alles).

21 push press (zelfde stang uiteraard)

100 du’s

15 front squat

15 push press

100 du’s

9 front squat

9 push press

De eerste 21 deelde ik op in 7-7-7, 15 in 8-7 en 9 in 5-4.

Ik hou van de woensdagWOD’s. Vaak ook liggen de trainingen me (raggen!), maar grotendeels maakt de woensdag coach het af. Hij let goed op, corrigeert ook tijdens de WOD, schreeuwt, pusht, geeft tips&adviezen, checkt altijd even hoe het gaat, begroet de boel, hakt het uur om en pusht nog verder. I LIKE! Vandaag was het bijna een 1 op 1 training…zeg ik bijna beschaamd ^^ MAARRR er was een andere trainer die de rest aandacht gaf en oplette en motiveerde enzo ;-). Ik kreeg een plan de campagne en een oplettend oog. Plus iets met schreeuwen dus. AWOEHA! het idee was op 80% de eerde 2 rondes te doen en een zelfde tempo aan te houden tot de laatste ronde en daar te, ja, raggen. Net stoppen voordat je compleet verzuurd bent, 1 rep voor dat omslag punt je (korte!) rust pakken en doorgaan in het zelfde tempo. Zonder meneer aan de linkerkant had ik het niet zo gedaan, maaruhhh.. i just did it! Wod RX in 14.12 min. WOEHA! Thnx coach!

Niet kotsend naar huis, maar wel bijna bleek weggetrokken languit op de vloer.. BAM!

Donderdag;
Zo in de ochtend, voordat een waddeneiland en mn liefste leeuw me verwacht… nog eeeeven CrossFit.
Zo gaat dat. Iets met verslavend.

5x 5reps benchpress (ik startte met 25kg de 1e set en bouwde dit uit naar 37,5 de laatste set) (eigenlijk schreef de originele wod hier 2km rennen… stiekem hadden we daar niet zon zin in ^^ en wilde ik graag benchen, omdat ik dat nauwelijks doe en graag wil verbeteren! hierna deed ik wel mee met de voorgeschreven WOD!)
150 burpees (uh, nee hier had ik ook niet echt ‘zin’ in, maar t rennen wilde ik oprecht niet ivm mn schenen.. dit vond ik niet persee leuk.. maarrr wie zegt dat crossen leuk moet zijn? juist.Just do it).
2 km roeien (8 min 50…) (inderdaad ik deed maar roeien ipv rennen dan!)
tabata abmat situp
3x 5reps dips op het dipstation (zonder elastiek) (Dit plakte ik zelf achter de WOD aan! WILLIKKK alles wil ikkk ;-))

Vrijdag
Rust! Ofwel.. schiermonnikoog! :-).  Lopen over het strand, tegen de wind in fietsen, duin op duin af. Dat soort :-).

Zaterdag
Na ietwat kort geslapen en wat muggesteekjes verder, toch; hardlopen. De frisse lucht, de waddenwind, schelpenpaadjes, uitzicht over zee. Het roept me. Na 6 km heb ik last van mn enkels maar het deert me niet. Ik wandel verder. Ik loop hier niet om het lopen. Niet om de kilometers of de calorieën. Niet voor Endomundo (maar ja, ik trackte m wel 😉 ).

Iets met je armen wijd op de dijk. Draaien met de wind mee. Lachen om gelach. Lopen tot het puntje van de pier. Zout.

Zondag
Crossfit
Buddy wod! 🙂 I like! Met mn lieve sterke budje <3.

buy in: 2km roeien (er waren echter onvoldoende roeiapparaten, dus startten wij met de skierg… aaargh.. afzien vind ik dat! Beiden deden we 500 meter en daarna uhhh… trok ik em kapot ^^. HIj bleek al eerder kapot te zijn, dus het was niet helemaaaal mijn schuld. Maar verder konden we niet).
200 pull ups (ik kipte ze, we wisselden per 10)
200 push ups (deed zo veel mogelijk op mn teentjes en mn armen smal, triceps je weet. Toch ging ik wel eens over op de knietjes.. push ups zijn niet mijn sterkste kant.. ik zou t graag verbeteren! Vandaar ook mn benchgedoe donderdag.. je snapt emmm) Ook hier wisselden we per tien.
200 box jumps (50 cm, wisselen per 10)
100 toes to bar (wisselen per 10)
call out; 2km roeien (wisselen per 500m)

Partner 1 werkt, partner 2 houdt een kb van de grond (vrouwen 16kg, mannen 24kg). We deden er in totaal 65 nog wat minuut over. ZWETEN! hihihi. Lekker :-).

Ik merk dat mn gerek en gestrek me helpt. Toch gok ik dat mijn enkeltjes zich opnieuw moeten stabiliseren oid? Tijdens het rennen zaterdag voelde ik dus wat steekjes en voelde het niet prettig. Even rustig afwachten hoe zich dat door zet. Al die DU’s en wat heen en weer geren en gespring misschien ook wat heftig geweest afgelopen week. Volgende week maar weer een rennetje wagen :-). Ik kan in ieder geval niet wachttten weer te trainen, recordjes te verbreken en voorallll; dooorrrgaaannn… afzien! GAAN! =). Ik ga in ieder geval goede roeirechniekjes leren komende week. Ook dit gaat niet helemaal zoals het hoort bij me.. en valt dus nog veel te winnen! =D. #fitlife #justdoit #addict #like #crossfit

Geef een reactie

