Week 6! #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Maandag;

CrossFit;

10 minuten skills oefenen;

5 minuut oefenen op triple unders. hahaha jaja mensen! Dat oefen ik. Maar right as you name it; oefenen. Het is me nog geen een keer gelukt, maar ooit my fitties. Oiit.

5 minuut oefenen op handstand lopen; hmmmm, ik ben niet helemaal tevreden over deze progressie. Of eigenlijk.. gaat het niet beter dan afgelopen zomer. Een paar stappen lukt wel, maar er is nog niet zo veel gecontroleerd en rondjes draaiends aan. Gaan we oefenennnn!

WOD; for time (20 min time cap)

30 shoulder to overhead (Rx man 80 RX vrouw 55 Loes; 40kg)

30 box jumps (eigenlijk hoge + box, maar ik nam genoegen met ‚gewoon’ hoog = 60cm)

30 power cleans (RX man 80 vrouw 55 Loes: 45)

30 pull ups

Loes: 15.16 min

Cash out;

10 minuten lang met partner:

partner 1: 10cal roeien + 10x burpee over de roeier, partner 2 rust

partner 2: 10cal roeien + 10x burpee over de roeier, partner 1 rust

enz.

Ik maakte 4 hele rondes vol en mn bud 3 rondes + 10cal.

Dinsdag;

GRITT BABY!

love the vibe. 10kg beide kanten en een oude release! Lekker om te merken dat de rows iets makkelijker gingen dat voorheen en dat het springen best lukte ^^.

Woensdag;

Uhhhhh ja, ik skipte de WOD van vandaag. Ik had wat spierpijn van gister en eergisteren en to be honest? Jup, iets met seven. Toen ik deze de laatste keer deed viel het me zo zwaar (en tegen) dat ik geen zin had :P. Natuurrrrlijk de verkeerde mentaliteit 😉 maar deze paar week heb ik even geen zin in sport frustratie en bovendien was het alternatief beter dan schreeuwende coaches en zweetdruppels (oh en peeps; thats just what I love!) (maar meer nog van hem dus) (en van eten?!) Want ik ging met vriendlief in de stad eten; heerlijke speltpasta met groentetjes bij FeelGood in Groningen. Aanradert! De brownie ook trouwens 😉 (zwarte bonen ei boter rozijn.. jup ik vroeg het even na ;-)).

Na de hapjes, het heerlijke gezelschap en wat toevallige ontmoetingen al voor 8en thuis! Weer eens wat anders dan uit werk door naar crossfit, supermarkt, keuken, douche en bed ;-). Ook wel s lekker :-).

Donderdag

CrossFitl

hahahaha NEEEE hoewel ik het gister kon skippen, ontkwam ik er vandaag niet aan; thrusters.

Bar complex: 1 thruster, 1 push press, 1 push jerk, 1 split jerk = 1 rep

7×1 rep als kracht onderdeel. Ik startte met 25kg, 30, 35, 35, 40, 42,5, 45kg.

Die laatste was niet helemaal je van het ;-). Maar ik maakte alle onderdelen ;).

WOD;

5 rondes, elke voor tijd

20 chest to bar pull up

30 wall ball (zware bal)

40 push ups

Na elke ronde verplicht 3 minuten rust en dan weer GO.

De eerste drie rondes deed ik alle push ups op m’n teentjes, maar daar verloor ik zoooo veel tijd. Ronde 4 startte ik op m’n knieën om tijd te winnen..maar toen ik doorhad dat ik niet meer aan 5 zou kunnen beginnen (time cap) maakte ik het op mijn tenen af. Al met al 20 knie 20 teen. Plus een kapotte hand. En een gekke spier in m’n nek. Maar lekker was het wel ;-).

Ik deed een afsluiting met n buddy mee; 2x 25 ghd sit ups.

Oh en btw; die chest to bars waren gewoon zo hoog mogelijke kipping (of butterfly!) pull ups ;-).

Vrijdag;

Hoewel ik naar de OpenGym van CF wilde om wat te squaten of deadliften, ging ik na een chaotische werkdag gaar en bespierpijnigd (of eigenlijk gewoon bepijnigd in mn nek..) toch maar naar huis. Wel liep ik 2x een half uur door de buitenlucht.

Zaterdag;
Fitness
Warmup: 3x 500m roeien met 1 min ertussen (ik probeer tegenwoordig meer op mn techniek te letten dan om tempo te maken… dat gaat me hopelijk helpen om over een poos juist meerrr tempo te maken :))

Ik wilde deadliften of squaten maar beide plaatsen waren bezet (door dezelfde chick.. hoe annoying, maar hee! Zij wilde ook gewoon dr schema afwerken gok ik ;-)) Dus ik verzon ter plekke wat anders:
5x    20 stappen walking lunges (beide handen een dumbell van 14kg) met daartussen 20 abs
3x    3x turkish get up rechts + 3x turkish get up links (14kg)
3x    6dumbellsnatch (14kg)
2x    25x reverse lunge + step up met 12kg dumbell beide handen
3x    40x glute bridge met 14kg dumbell op mijn heup

Ter afsluiting was het deadlift plaatsje vrij; 5x 5deads met 70kg

Zondag;
Ik wilde rennen, lopen, wandelen, ietsen. Maar dat deed ik niet xD. Nou en. Luie zondag! =) (wel spierpijn in mijn billen!)

Geef een reactie

