Week 5 #sportdagboek

Maandag
CrossFit

– Warm up
– 3×5 handstand pushups en nop, die gingen niet lekker. Met 2 matjes kip ik ze zo maar met 1 matje lijk ik te blokkeren als ik op wil schoppen. Vrij vreemd want ik heb tig x met 1 matje gekipt? Naja, helaas dan maar.
– 3×3 +1 touwklimmen (wilde nog 1x proberen techniek wat anders te doen ;)). Het klimmen viel me zwaarder dan verwacht maarrr ik kwam wel weer in twee slagen boven.
– WOD; 15 min emom
Minuut 1; Max kipping pull ups
Minuut 2; Max du’s
Minuut 3; Max kb snatch
Minuut 4; Max kipping pull ups
Minuut 5; Max du’s
Etc.

De pull ups deed ik half kip half butterfly (woehoe! Ze zijn nog niet allemaal even goed of hoog genoeg maar ze komen wel ik weet t zeker! Wel wat onhandig dat kippen dan ineens heel gek voelt :-p Najaaa! Ik had wel een kipping Mac van 17 achter elkaar vandaag.. Jeeee)

Kb snatch RX man was 24, vrouw 20. Ik deed het met 16. Met rechts niet echt n probleem, maar links blijft altijd wat achter. Ik starte dus elke x met links 😉 en zorgde dat m’n techniek goed bleef zodat ik dit gewicht kon houden.

Toetje:
– tabata air squat, jeeeee (iets met gister al 100 ..) ik begon braaf met 16 per 20s maar merkte dat het zakte uiteindelijk naar 11.
– tabata abmat sit up; startte at 17, hield vrij lang 15/15 vol maar laatste ronde waren het er 11.

Dinsdag;
Squat hatch programma
Back
5x 60% 38kg
5x 70% 44,5
5x 75% 47,6
5x 75% 47,6

Front
5x 65% 35
5x 70% 37,6
5x 75% 40,35

Woensdag
crossFit
Warm up
Kracht; 12 min emom; 2 pos power clean 65-70%. Ik koos eerst 40kg als 70%, maar dit ging eigenlijk een beetje te gemakkelijk, dus na ronde 6 ging ik verder met 45 kg. 1x power clean van onder knie, 1x net boven de knie

WOD; amrap 15 min:
15 kcal roeien
10 box jumps
5 clean and jerk (man RX 85, vrouw RX 55 Loes; 45kg).

Ik had precies 5 rondjes, geen calorie meer.
Tip vd dag; knieën naar buiten in de jerk! Merkte oprecht veel verschil, yeah!
Nog wat extra aandacht voor m’n roeitechniek… Langzaam doe ik het goed, nu vaak genoeg langzaam doen zodat het ook vllllot effectief gaat :). (Dus zonder dat je je kapot roeit maar amper vooruit komt ;))

Donderdag;
Rustdag

Vrijdag; squat hatch dag 12.2

5×60% 38,1
5x 70% 44,5
5x 75% 47,6
5x 75% 47,6

Front
5x 60% 32,3
5x 70% 37,7
5x 75% 40,35

Zaterdag; sauna

Zondag; hardlopen 15,4 km in 1 uur 23 minuten

Geef een reactie

