week 4 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Maandag
Ik liep in sneltreinvaart 3km hard en fietste zo gauw als ik kon die 3 km terug. Oh. Praat me er even niet van. Iets met fietsendieven.

Dinsdag
Hatch squat week 11

Backsquat:
5x 60% 38,1
3x 70% 44,5
2x 80% 50,15
2x 90% 57,15
1x 95% 60,3
1x 103% 65

YES babies! MAX’en it wasssss! Ik was er niet van overtuigd dat ik deze 103 procent vandaag zou halen.. Iets met nieuwe schoenen en daar steeds zon spierpijn van (xD hahaha!). En iets met al een paar keer dag 2 skippen (haha, oeps!). MAAR! het ging gewoon :-). Hoewel ik 65 kilo niet heel erg veel vind in vergelijking met allemaal sterke mensen @ cf_(Noord) en als je ook maar 1 seconde online spiekt dan is mijn max meer dan eens ergens een warm up. Maar. Nee. Ho. Wacht nou even. Ik ben er echt wel trots op. En ik ben er blij mee. En ik vergelijk het met een max van 52 zon 11 week gelee. Dus, wil ik nog sterker worden? JA! Ga ik door met squatten? JA, heus! Ben ik blij? Jalalalaala. #yougottawork #itdontworkunlessyoudo #justdoit #goals #strong #keepgoing #destroygoals and #set #new #ones. 80 kilo back squat… hoelang zal het duren denken jullie?

Ohja, ik deed ook nog; Front squat

5x 60% 32,2
5x 70% 37,6
5×75% 49,35
5×75% 40,35

Woensdag
CrossFit;

30x chest to bar; neee ze gingen nog niet allemaal, maar eindelijk lukt af en toe! Daarna 30 ringdips met elastiek :).
Als warm up: 3 rondjes; 5 thrusters 5 burpee over de bar (met een lege stang van 15 kg)

Wod; 20 min amrap

20 cal roeien, 10 burpee over the bar, 5 thrusters
RX vrouw 60 en man 80. Uh ja. Als dat eeeeecht niet lukt dan mag een vrouw wel voor 40 en de man naar 60 gaan. Uhu ;-). Nou ik startte met 40, maar na 2 thrusters verwijderde ik de buitenste schijven. Helaas. (Misschien iets met maxen gister?) De rest van de WOD deed ik dus met 35 kg, ik haalde 5 rondjes + 13 calorietjes van ronde 6.

Donderdag;

Gritt training

7 min;

15 burpees over de bar

2 upright row
2 hang clean and press
2 front squat
2 push up
15 burpees

4 upright row
4 clean and press
4 front squat
4 push up
15 burpee over de bar

Daarna 6 van alles, waarna 8, 10 , 12, 14, 16 etc.

1e 7 minuten kwam ik ergens in ronde 12. Hierna 2 minuten rust om vervolgens verder te gaan waar je gebleven was; ronde 12 dus. Na 7 minuten weer 2 min rust en nog 1x 7 minuten knallen.
Uiteindelijk tot 18 gekomen… 18 upright rows gedaan + 11 clean and presses.

Ik had een stang van 20 kg en heb dus in totaal gedaan:

2+4+6+8+10+12+14+16 +18= 90 upright rows
83 clean and presses
72 front squats
72 push ups (allemaal op de tenen peeps, joehoi!).
+ 9×15 = 135 burpees over de bar (trouwens  geen push up burpee!).

Jawel.

We sloten af met tabata buik. JANG.

Vrijdag;
Hatch squat dag 11.2

Back

5x 60% 38kg
5x 65% 41 kg
5x 70% 45kg
5x 70% 45kg

Front

5x 60% 32,3kg
5×70% 37,5kg
5x 75% 40,35kg
5x 80% 43kg

Dit voelt eigenlijk een beetje als rustdag.. soms heb ik er voor of er na nog tijd om wat te fietsen.airdynen,pulluppen oid, maar vandaag moest ik rappperdanrap. Alleen maar squaten voelt dan niet alsof je heeel veel gedaan hebt, maar ik wil eigenlijk toch 2x per week blijven squaten om die progressie door te zetten (iets met 80 kilo toch?) maaaarrr toch weet ik dat er een hele dag rust moet komen na m’n uitspattingen deze week.

Zaterdag
Rust dag dus dan he! :-). Wel liep ik een half uurtje buiten door de koude winterlucht. Dat helpt voor alles. (al zij het maar even).

Zondag
Ik wilde eigenlijk buddy wodden maar zusjes gaan voor alles. Ook een hardloopplan verviel maar een korte home workout kwam in de plaats:

100 burpees (dit keer wel push up peeps.. yeps.. je moet wat he!)
100 air swuats
100 push ups (50 op mn teentjes, 50 op mn knietjes.. iets met tijd)
100 sit ups

Voelt niet helemaaaal voldaan (in verhouding tot mijn uh.. intake ;-)) maar wel weer wat gedaan, hart even in mn keel, hoofd wat gerood en morgen knallen we maar weer :).

Geef een reactie

