week 3 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

maandag 12/1
Squat Hatch
backsquat:
5×60%  38,5kg
5×65%  41kg
5×70% 44,5 kg
5×75%  47,5kg

frontsquat
5×60% 33,2kg
5×65% 35kg
5×70% 37,5kg
5×70% 37,5kg

+ 3×4 optrekken middels pull up en zo langzaam mogelijk naar  beneden (yep, vorige week deed ik steeds 3×3, het stelt niets voor maarrr het is wel elke keer 1 meer! joehoi! ooit word ik sterk! ;-))

Dinsdag 13/1
GRITT
Yes babies! Heer-luk! doodgaan @ gritt; 10kg beide kanten, piramide training.

Woensdag 14/1
Fitness;
Ik wilde eigenlijk crossen, maar spierpijn van het hatchen met mn nieuwe schoentjes + gritt gister laat me hersteltraining doen. Et rustige tempo voelt wat suffig, maar toch 3 kwartier dat lijf van me in beweging :).
Fitnes 15 km fietsen + 1 km wandelen (5km/h).

Donderdag 15/1
Crossfit;
12 minuten elke 2 minuten 2 hang snatch
ik begon bij 25 kilo en werkte op naar 37,5 op minuut 10. Hiervan ging de eerste goed, maar de 2e was minder focus en lukte niet. Daarom op minuut 12 2x 35kg.

WOD: 30 walking lunges (10kg voor vrouw 20 voor man) 15 pull ups 400m rennen. RX: 9.40 min

Vrijdag 16/1
rustdag: nieuwjaarsborrel met mn liefste meisjes ❤

Zaterdag 17/1
home training (due to fietsen die gejat worden en dat)
5x             50 airsquat + 10 chin ups
5x             20 hipthruster (50kg) + 20 situps
5x             10 deadlift (50kg)

Zondag 18/1
Fitness;
4x 500m roeien met een minuut rust er tussen
dropsets upperbody; wat verticale en horizontale pressjes. Ik zorg er voor dat ik met een gewicht begin waar ik max 10hh mee kan maken, dan minderen in gewicht en direct door zo veel mogelijk herhalingen. Ik zak ongeveer 4x in gewicht.  Zo een set doe ik per oefening 3 keer.
hierna tabata swing 24 kg
wat buik oefeningen
tabata fietsen

Geef een reactie

