week 2 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Maandag 5 januari:
HATCH schema week 9.1
Backsquat:
5x 38,5kg (60%)
3x 45kg (75%)
2x 51,5kg (80%)
2x 57,8kg (90%)
1x 61kg (95%)

Front squat:
5x 35kg (65%)
4x 40kg (75%)
4x43kg (80%)
4x45kg (85%)

Verder nog 3x 3 negatieve pull ups; met kip naar boven en zo langggggzaam  mogelijk naar beneden.

Dinsdag 6 januari:
Rustdag (wel liep ik een half uur op rustig tempo buiten in de frisse lucht)

Woensdag  7 januari:
CrossFit
YES BABY! Finally weer eens een woensdag WOD! WOEHOE! Bijna bang, maar oh zo fijn. Knallen!
A. kracht; 3x 2xfront squat (zwaar) en eigenlijk moest ook 3×2 backsquat, maar op 1 of andere manier kwamen we daar niet aan toe? (gezellig?;-)). De front deed ik met 45, 50 en 52,5 kg. Helaas kreeg ik 52,5 de2e keer van de 3e set niet meer omhoog.. (Grumble! en dat met mn nieuwe lifters! ;-)).
B. 1set max strict HSPU (handstandpushup); ik wilde met 2 matjes doen, maar topcoach kwam -terecht- vertellen dat ik dan natuurlijk alsnog niet sterker wordt. Ik hanteerde 1 matje, ging zo langzaam mogelijk naar beneden en schopte opnieuw op. Daarna zelfs zonder matje; strugle strugle, zacchhhtjes naar beneden, geen stoot in je nek en ? Ja! Kon ik zomaar. Sterker worden dus.
C. 3 rounds for time; heavy Helen (maar voor  mij minder heavy ;-))
400m run
21 kb swing
12 bar muscle ups (haha ^^)

Ik deed 400 m run, 21 kb swing met 24kg (RX vrouw, man RX was 32kg) en zo goed mogelijke chest to bar pull ups. En nee, echt goed zijn die niet. Ik zwaai zo ongelooflijk hard maar raak niet met mijn borst de bar. Iets met TE hard zwaaien en dan een stop ofzo… iets waar ik aan wil oefenen (net als die strict pull ups) (en het roeien) (en de handstandpushups) (en.. :P)

mijn tijd: 13.16 min

Donderdag 8 januari;
GRITT WOD
3 rondJES: (grapje.. 3 rondEN…OEFFF!)
A. 30 x het volgende complex: 1 bent over row, 1 hang clean, 1 hang clean and press (yup dus de bar weer naar beneden                                                            tussendoor), 1 front squat
B. 30 handreleased push ups
C. 30 steps walking lunge met een push press
D. 30 burpees

Ik gebruikte 20kg stang voor het eerste complex en 10kg plaat voor de push press/lunges en deed nog wat extra burpees ter ondersteuning van de de mensen die nog niet klaar waren.

HEER-LIJK! =)
Ik hou van gritt afzien. ik hou van de gritters. Ik hou van de gritt afterburn. Zelfs al houdt die mij net iets te lang wakker.

Vrijdag 9 januari;
Eigenlijk stond HATCH 9.2 gepland, maar daar kwam een nieuwjaarsborrel tussen xD. Wel 1 met gezonde hapjes en maar 3 slokken champagne trouwens ;-). En een wensbalon!

Zaterdag 10 januari;
Vandaag dan hatchen?! Mmmmm gritt aanbod dus NOP. Eerst zaten we 20 minuten rustig op een fiets (tijdverdrijf) en daarna maakten we 3 ronden van:
20 upright row
20 clean and press
20 front squat
20 hr push up met arm rotatie
40 stappen lunge met stang in je nek, na 5 passen stang neer en 5 burpees… OEF 8x die bar down en 40 burpees dus.

Mijn stang was weer 20kg, maar dit keer had ik iets meer moeite (die upright row is zwaar voor me in vergelijking met de cleans, push press en de squats enz van vorige keer).  Maar toch; HEERLIJK. Men. Hoe fijn is dit.
Hierna at ik al mijn inzet + meer, maar hee: its saturday! 😉

Zondag 11 januari;
CrossFit; buddyWOD
OEF! ik werd wakker met een gebroken gevoel. Geen stapjes of drankjes hoor. Wel ietwat genachtbraakt maar verder niets… Moe, hoofdpijn maar iets met buddy-en doe je met zn twee, so off I went.

En..? BLIJ! Heer-lijk was het weer. De beste manier om wakker te worden is met zweet en vriendjes <3.
Wat we deden in een team van twee:
beiden: 400m run
te verdelen over beide buddies
40x boxjump
40x thrusters
40x overhead squat
40x boxjump
40x pushjerk
40x frontsquat
40x boxjump
beiden: 400m run

Voor alle oefeningen gold: vrouw: 30kg, man:42,5kg en gedurende WOD moest er ELKE minuut 4 burpees worden gedaan door beide buds. Wij hanteerde RX en waren in totaal 25;10 min bezig. Jup dat zijn 96 burpees en na gister heb ik die wel even gezien ;-). Nee hoor, heer-lijk dit. Tegen de wind in terugfietsen, kletsen en de zondag van start <3.

Geef een reactie

