Wiehaaaa, sale! = Lifters!

Jaja mensen. Ik ben overstag. Stiekem kwijlde ik al een poosje. Van schoenen met hak. En nee. Niet van die chique waar je tenen pijn van doen. Geen killerheels of sexy look. Nop. Weightlilfters. Oftewel schoenen die je stabiliteit bieden tijdens het gewichtheffen. Doe jij dat dan, gewichtheffen? Het was toch iets met crossfit?! Hahaha, sjuust! En in crossfit zitten behoorlijk wat gewichthef oefeningen. Het is combi van. Gewichtheffen, gymnastics, uithoudingsvermogen, snelheid en andere uitdagingen ;-). Maar dus ook gewichthef oefeningen zoals de snatch, de clean and jerk of ik noem maar.. een squat.

Nu zie je de sterke fitters voor een krachtonderdeel vaak gewichthef schoenen dragen om die later te wisselen voor wat lichtere, zonder hak om door een WOD te raggen. En dat maakt nieuwsgierig. Hoezo dan? En helpt dat dan echt?

Jup! Het schijnt zo 😉

Allereerst is het belangrijk dat je tijdens dit soort oefeningen stabiel staat en niet op een demping van bijvoorbeeld een hardloopschoen staat te balanceren ;-). Deze demping is voor het rennen perfect omdat het de kracht absorbeert waarmee je op de straat knalt tijdens elke stap. Met gewichtheffen heb je het niet nodig. Juist niet. Dan wil je:
– stabiliteit (stevig vast staan)
– alle kracht die lichaam produceert gebruiken in je lift

De wat hardere lifter met hak zorgt hier voor. Je kunt meer kracht genereren waardoor je de bar hoger kunt trekken, zodat je sneller onder de bar komt (bij bijvoorbeeld het cleanen of een snatch). Bovendien kun je vanuit de squat hard de kracht vanuit de grond door je lichaam naar de barbel sturen.

Je kunt dus zwaarder gaan met je lifts.

(zwaarder gaan = meer spieren opbouwen = (mooi! ;-)) = hoge basis verbranding = meer eten (=lekker) = PR = blijheid!

Zoiets 😉

Bovendien zorgt de hak onder de schoen ervoor dat je dieper kunt squaten, omdat het zorgt voor een betere enkel positie. Je hele houding tijdens de squat wordt beter; je kunt beter recht op blijven zitten. Je kunt meer kracht zetten en je squat gewicht omhoog duwen (= meer squaten = dubbele blijheid). Omdat je heel stabiel staat heb je minder kans om geblesseerd te raken.

Niets dan voordelen dus!

Of?

Nouja. Prijzig zijn ze wel.
Bovendien kun je ze dus wel heel goed gebruiken bij de krachtonderdelen, maar tijdens een WOD waarbij je heen en weer moet rennen is het niet handig (zwaar, lom, hard ;-)).

MAAR

Gelukkig bestaan er verschillende soorten.. er zijn er die keihard zijn (voor de echte pro’s je weet), maar er zijn natuurlijk ook varianten die wat flexibeler zijn waar je ook best wat boxjumps mee kunt doe, wat DU’s of een wallball mee kunt gooien..
En nog veel gelukkiger; SALE!!! hihaaaa, 50% korting is natuurlijk HET moment voor een aanschaf ^^. Tien keer dubben twijfelen kiezen.. en there they are: my weightlifter plus shoes =).

Gister had ik ze voor het eerst aan en wat raad je?!…. geen PR XD MOEWHAHAHA. duhu! Zo werkt het nou ook weer niet direct ;-). Maar! Ze zitten echt HEERLIJK en ik merk de stabiliteit en het makkelijker de diepte in gaan met de squat. Ik heb nog geen snatchjes of clean and jerkjes ggeprobeerd (iets met kletsen tussendoor?) maar de frontsquat beviel goed :).

In mijn sportdagboeken zal ik wel even vermelden wat de schoenen me bieden en een review volgt over een aantal maand (week?) wel =).

check ze outtttt; (en ohja; als er dan toch sale is? dan maar een shirtje er bij tochhhh lekker matching je weet!) 

Lifter_plus

(en nee, dat is geen sport broek. Dat is mn: WOAH mn schoenen zijn er squaten NU gewoon strakke- broek) (en mn happy face) (DOEI!)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s