week 1 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

zondag 28 december:
Hoewel ik op 2e kerstdag nog een fijne kerstWOD gedaan heb, kon ik ‘3e kerstdag’ de wijn en dansjes/stapjes/drankjes/happiness niet weerstaan en so off I went! 😉 Dussuh.. Vandaag geen workout voor mij! Wel liep ik een half uurtje frisse lucht te snuiven ;-).

maandag 29 december: 
GRITT BABY!
ja hoor, eindelijk weer eens. Heer-lijk. Kapot gaan.
3 rondjes: 10 cleans, 20 thrusters, 30 hr push ups, 40 walking lunges (alles met gewicht 20kg), 10x met 5kg in je hand boxjump
2 rondjes: 10x bent over row, 20x voorovergebogen plaat boven je hoofd brengen, 30x ?, 40x? (^^ vergeten!), 5x 2x heen en weer sprinten zaal

dinsdag 30 december: 
Fitness:
ik start met tabata fietsen, tabata roeien en doe dan mn squats van het hatchprogramma:
backsquat
5×65% 42kg
5×65% 42kg
5×70% 45kg
5×70% 45kg
5×70% 45kg

Frontsquat:
4x 5 reps met 32,5 kg

Sluit af met tabata burpee en tabata kb swing 24 kg

woensdag 31 december:
Fitness:
5km hardlopen +-11,5 km gemiddeld
deadlift 1RM zoeken: 90kg
21-15-9 met deadlift (70kg) en tussendoor 100 DU’s.

Sluit af met 10 minuten stairmaster (aaargh wat een ding is dat he!)

donderdag 1 januari:
Ik ben lui en eet patatjes, pizzapuntjes, knijpertjes en vandaag niet eens frisse buitenlucht voor mij ;-)…HAPPY NEW YEAR!

vrijdag 2 januari:
GRITT baby! Heer-lijk. Hoewel mijn uithoudingsvermogen en sprongkracht mezelf wat tegen vielen 😉 (iets met wijntjes enzo?) wel weer 30 minuten geknald! Fijne warming up, waarna 10 cleans (20kg), 20 thrusters (20 kg), 30 hr push-ups, 40 walking lunges (10 kg) 50 burpees, 40 walking lunges, 30 hr push-ups, 20 thrusters, 10 cleans als GRITT WODje. Afgesloten met wat core work. Ik hou van de blijheid die GRITT geeft. Van de mensen. Van de energie.

Zaterdag 3 januari:
CrossFit
A. 3×5 deadlift 70 kg

B. 15 minuten lang;
elke 3 minuten: 10 dumble burpee squat clean and press
(jawel, beide hand een dunble, op de grond er mee een burpee, omhoog, squat en via thruster de dumbles naar overhead)
Ik gebruikte 10kg en ja hoor, mijn schoudertjes brandden (iets met thrusters gister?)

C. ANNIE: 50-40-30-20-10 DU’s / abmat situp: 7.27 min

Zondag 4 januari:
CrossFit; Buddy WOD
24 min AMRAP
10 dumbbell ground to overhead (een snatch met 1 hand dus) ik gebruikte17.5 kg
10 chest to bar pull-ups (je zou kunnen zeggen dat ik er 2 gechest heb en de rest normaal, kippend, deed)
200m sprinten

Helaas in de gedrevenheid vergeten het aantal rondes te tellen ;-). Maar geloof me; kapot.
Oh en beschaaaamend; enorme spierpijn in mn buik van die abmat sit ups!!! hahahaha. Normaal voel ik die niet zo, maar een teken dat ik even wat minder heb uitgevroten denk ik ;-). Afgelopen 2 week in de vakantie minder gecrosst en gedaan dan ik eigenlijk zou willen misschien, maar op een bepaalde tijd ergens zijn stond me deze vrije dagen gewoon tegen. Ik moest even bijkomen :). En dat kan ook, omdat ik er van overtuigd was dat ik in het nieuwe jaar mijn CrossFit gekte zo weer op zou pakken.. en ja hoor.. na 2x ben ik alweer hooked! Wait and see! 🙂

Geef een reactie

