Sportdagboek #week44

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

week 44;

Maandag; rust

Ik wilde wel, maar t ging niet. Zo een verhaal. Iets met snotverkouden en wellicht helpt iets langer in bed. De afgelopen 2 dagen probeerde ik of “alles er lekker uit zweten” hielp, met uitblijven van succes. Dus; op deze tour.

Ik ademde wel gezonde frisse lucht in wandelpas.

Dinsdag;

Ja! Beter voel ik me. Niet in de zin van helemaal gezond, maar beter dan gister je weet. Ik gok dat t de buitenlucht was. Of de twinkeloogjes naast me in panter stijl. Of de honden voetjes zo klein maar toch sneller dan de zwaan.

Ik wil beter kunnen squatten, dat is menig volger wel bekend. (Oh en, ik wil squat poten.. Je weet wel…. Rrrrrr). Dus; squatten. De komende drie maand, twee keer per week aan de gang. Niet zomaar. Niet zonder plan of doel. Het squat programma van Hatch werd me aangeraden. Goedgelovig als ik ben, greep ik het aan en t kostte weinig moeite m’n buddy te overtuigen (watmoetiktochalsjeweerwegbent)(Argh!).

Vandaag dan 1 van week 1

Ongeduldig als we waren, zochten we niet uitgebreid naar onze Max maar deden we wat natte vinger werk. Ik gokte m’n 60% op 35 (uhu, lach maar. Wait and see!) en ik werkte de volgende sets af;

Back swuat:
10x 60%  35
8x 70% 40,8
6x 75% 43,75
4x 80% 46,6

Hierna over op de front squat. Op wat 4 en 5 rm’s baseerde ik een 30kg voor 60% en vervolgde met;

5x 60% 30
5x 70% 35
5x 70% 35
5x 70% 35

Tips vd dag; buik aanspannen! Goed aanspannen zorgt ervoor dat m’n billen en rug niet ineens flllloep naar onder klappen. Niet te ver naar voren, gewicht op je hakken, ademhalen als je boven bent ;), alles aanspannen en voor de front squat juist recht naar beneden willen.

Hierna nam ik deel aan de eerste gymnastics WOD; we spanden ons lijf en probeerden vanuit liggen op de grond als n plank in de handstand te komen. Handstand push ups, gewone push ups, diamond push ups, push -op 1 arm met een extra arm-up ;-), kip bewegingen en een afsluitend wodje;

50 du’s, 40air squats, 30 toes to bar, 20 burpees, 10 pushups.

Heel leuk zo eens beter en rustiger stil te staan bij deze techniekjes en ik ga zeker vaker hier wat variatie op doen! (En skills, je weet).

Woensdag;

CrossFit

Normaal zou ik hier naar uitkijken. Normaal roep ik woensdag uit tot fijnste training vd week. Maaruh. Nu niet hoor.

Iets met the seven. BAH! Hahahahaha. Ik was een groot blok frustratie en terwijl k vorige keer t gevoel had echt tot t gaatje te kunnen gaan, wilde ik nu wel janken van ellende. Maar dan echt. T liefst liep ik weg midden in die ellendige wod.

7 rondjes

7handstand push ups

7 thrusters (man 60 vrouw 42,5 Loes; 30)

7 knees to elbow

7 deadlifts (man 110 vrouw 80 Loes 65)

7 burpees

7 pull ups

7 kb Swing (man 32 vrouw 24 Loes: RX)

Time cap was 35 minuten en ik was bezig met ronde 7.. Ik moest nog 1 deadlift, de burpees, pull ups en swings…….. BOOS! :-p. Gedurende de wod bemerkte ik dat ik mezelf niet kon pushen en dat ook woensdagcoach dat niet kon.. Ik wilde met alles in m’n lijf, maar dat wilde dan weer niet. Bovendien was het met name t koppie; opgegeven? Bij neergelegd dat het vandaag niet wil? Nee.. Te gefrustreerd, te boos op je zelf zijn werkt je tegen. Ipv harder je gaat niet snel genoeg, hoorde ik ineens kijk nou je doet het allemaal, dat is toch hartstikke goed, je doet het hartstikke goed! In m’n opsekopse oor. Dat is zien wat je leerlingen nodig hebben. Helaas waren dat ook twee matjes. In totaal kipte ik 9 vd hpu met 1 matje mr de rest lukte niet.. M’n armen leken wormpjes en in m’n hoofd had zich het ‘falen’ van gister tijden de gymnastics gegrift. Oke. De rest met 2 dan maar.

Thrusters waren een hel. Punt. Das alles.

M’n knees to elbows gingen echter wel zonder slag of stoot! Yeah!! Ook iets fijns vandaag :).

Gebroken droop ik af naar huis. Tijdens de wod had ik me al bedacht; morgen mr ff niet. Als t me niet blij maakt, maar frustreert is t wel even klaar.

Donderdag;
Even dan. Ik wil eigenlijk al wel weer maar besluit niet te gaan. M’n hand doet enorm pijn (kan hem haast niet recht doen) van de open eeltblaren en een farmerwalk met vuilniszakken lieten merken dat ook m’n armen en schouders wat op zijn. Dus mr niet!

Vrijdag

CrossFit;
M’n buddy ontbreekt en toch wil ik vandaag eigenlijk dag 2 doen van het squat program. Dus ik probeer het zelf en het lukt. Front vind ik sowieso geen probleem alleen te doen, die laat je makkelijk vallen. Maar back vind ik wat minder handig. Maar het lukt (misschien wacht ik bij de laatste set na de 6e rep iets langer dan met spotter om weer te gaan, maaruh.. I did it!

Back
10 60% 35
8 65%  38
8 70% 40, 5
8 75% 43

Front
5 60% 30
5 65% 32,55
70% 35
5 70% 35

Hierna volg ik d eoly-lifting wod
We behandelen de snatch. Ik begin met enkel stang (15kg) om puur techniek te trainen. We doen wat powersnatches, hang snatches, volledige snatches en een combi van high pull en snatch. Ik bouw wat op in gewicht en voer de laatste every minute 2 volledige snatches voor 10 minuten uit met 32,5 kg.

Zaterdag;
rust maar weer….

Zondag;
Hihi, ik schreef me uit.. Helaasch! Ik rust een beetje veel deze week, maaarrr spontane nachten zijn leuk. En brakke zondagen ook heus :). Niet te brak, wel heul moe. Lekker languit op de bank ipv crossen dus xD.

Geef een reactie

