home made mosterdsoep #herfst

In de herfst heb ik altijd enorm zin in SOEP! Ik ben heel groot fan van pompoensoep en maak ook echt heel graag lekkere hollandse erwtensoep :-). Maar als ik ergens in de stad ben, bestel ik graag een mosterdsoepje. Die had ik nog nooit gemaakt, dus ik dacht bij soepzin: JA! MOSTERDSOEP!

Hoe maak je die eigenlijk? Hahahaha.

Ik speurde wat rond en zoals vaak, haalde ik her en der wat dingetjes vandaan.

Ik gebruikte:
een prei
een ui
een teentje knoflook
1 liter water
wat zout en peper
eetlepel groentebouillon (poeder)
3 eetlepels grove mosterd
1 theelepel arrowroot
100 gram spekjes

To do:
snij de ui en pers de knoflook fijn, fruit dit in de pan in wat kokosolie
voeg het water toe + de zout en peper + bouillon
bak intussen de spekjes lekker knapperig
snij de prei in ringen
kook het water eventjes kort, voeg daarna de prei toe en de mosterd
los de arrowroot op in wat koud water en voeg toe, verwarm de soep nog eventjes
even doorroeren en klaar!

Ik zelf had er ook een wortel door (gekookt en daarna gepureerd in de blender), maar zal dit de volgende keer niet meer doen. Net iets te zoet in combinatie met de mosterd. Maar dat verklaart mijn mooie oranje kleur 😉

Net iets minder werk als pompoensoep en een stuk sneller dan de snert :-). Smakelijk!

mosterdsoep

Savonds als verwarmertje ❤

soep + smoothie + eitjes

Leftover met eitje en smoothie als uitgebreide lunch! mmmm…..

Geef een reactie

