Sportdagboek #week40

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 40:

Maandag;
CrossFit

A.Werk op naar max squat snatch (Loes: 35 kg)
B. WOD; 24 minuten lang hh van een 3 min amrap

400m rennen
10 push press
5 pull ups + 5 push ups (ik deed een ronde pull ups daarna ring rows; hurray for kapotte handen!)

Ik maakte alle 8 rondes vol, maar tijdens ronde 8 vreesde ik voor de klok en deed m’n push ups op m’n knietjes. Toen bleek dat k nog tijd over had, toch nog 5 op de teentjes gedaan. Zoals het hoort je weet. Push press deed ik met 35kg, RX gewicht voor vrouw was 45. Jammer Loes! ;-).

Dinsdag;

Ik wilde gritten vandaag en stond omgekleed en al voor de deur, maar omstandigheden zorgden ervoor dat ik niet kon meedoen. Op zich voor deze keer beter van ;-). Iets met moeheid en zere nek/schouderbladen (van de snatch gister denk k!). Maar hopelijk kan ik de toekomst toch af en toe een gritles meepakken… dat maakt me altijd ZO blij. Of universe wil dat ik mijn schema aanpas en al m’n pijlen op t crossen zet.. Dat kan ook. Doen we dat toch. Ik volg de flow je weet.

Woensdag;
CrossFit
Toen ik vorige week mijn “ik wil deze week helemaal kapot gaan!” doelen op Facebook poste volgde er een like van meneer crossfit coach himself. Haha. OEPS! Oke. Ik bezuurde t tijdens deze training, maar OHHHHH wat is dat lekker!!! Hoewel ik van mezelf denk dat ik mezelf best door kan pushen als ik het zwaar heb, kun je zóveel meer als iemand anders dat schreeuwend naast je doet. Helemaal in combinatie met constante tips om het beter te doen ennnn hakmuziek :-D.

We startten met het kracht onderdeel;

5 rondes
Back squats: 3-5 reps (tempo: 3s naar beneden 1s (zsm ;-)) op)
15s rust
10-15 kipping pull ups
2 min rust

Ik squatte met 45 kg.. Verblijdt me niet!

Hierna volgde de wod; 5 rondjes
200m rennen, 10 power snatches (man;60kg vrouw;40 kg Loes; 27,5kg), 10 burpee over de bar

15.31 minuten en heel wat “wie wint er nou jij of het staal?!” “Je gaat te langzaam Loes!!!” “Kom op techniek is goed, rammen nou!!!” verder lag ik met het hart in de keel op de grond. Inclusief tomatenhoofd en wasbeer ogen (haha, iets met mascara en zweet ;-)).  Ik kreeg wat vluchtige blikken en herhaaldelijk een “haha was het zwaar?” na afloop. Een teken dat ik er echt ontploft uitzag ;-). Maarrrr I dont care. Heer-lijk. Yep. This is it. I love it.

Donderdag;
CrossFit

A. 4 rondes:
3-5 shoulder press, 30s rust
3-5 deadlifts
2 min rust

Ik kreeg als k 4 of 5 reps strict schouder press wilde doen serieus niet meer dan 27,5kg omhoog.. M’n twee buddies gingen makkelijk naar 37,5… Gr! Ik ben echt leeg van gister en gebruik 5,5 uur slaap als excuus. Maar stiekem ben k gewoon niet zo sterk in m’n armpjes en schouders!

(dussuh.. eigenlijk is het hurray Loes! Something to win! Something to go for! 😉 jaja! Het lukt me steeds beter om op deze manier te denken en trainingen op deze manier aan te gaan. Geen zin? Juist goed want dan is het iets wat je nog niet zo goed kunt en waar nog wel winst te halen valt.. Dus… GO!)

Deads deden we met 65kg, deed er wel braaf 5 per x en denk dat iets zwaarder ook gelukt zou zijn. Maar we deelden de bar en op af is niet handig.

WOD; 12 min amrap

6 handstand push ups (ik gebruikte 2 matjes en kipte ze.. Voor de zomer kipte ik ze met 1 matje maar op 1 of andere manier lukt het omhoog schoppen van m’n benen soms niet goed en blijf k weer woest aan die 2 matjes plakken.. Super stom!!) (of iets met bang zijn voor en its all in tha headdddd!!)
9ring dips (ik gebruikte een elastiek.. ja inderdaad nog steeds ;-))
12 toes to bar (nop! Ik zie geen progressie in m’n zwaai..)

Deze training viel me zwaar en ik voelde me minder voldaan (wel moe).. Uit ellende m’n aantal rondes vergeten!

We sloten af met Sally; thrusters! (Ohyeah… uitdaging hoor om deze oefening ook zoals bovenstaand te benaderen ;-)). In de rust in squat zitten met stang voorgeslagen. Geen elleboogjes op de knieën…. ik zeg; verzuurd.

Vrijdag;
Rust :-). Iets met korte wandelingetjes in de pauze in de zon en heel veel chocola omringd door liefsten. En thee.

Zaterdag;
Rust; we bezochten het lowlands throwdown event.. Waaaaaauwww wat een fitte mensen man! BAM! Adrenaline door je lijf als je al die bikkels los ziet gaan. Vier mannen uit onze box hadden zich geplaatst en ik voelde me meer zenuwachtig dan hun koppies dede vermoeden :P. Enorm knap dat zij daar hun kunsten mochten vertonen :-). Hoe ver ze ook komen

Zondag:
CrossFit; BUDDY WOD! yeah! I love that. Na gister vol motivatie en zin. Wel wat moe. MAAR.. LETSGO!

Warm up; 10 kb swing, 10 goblet squat 10 push up, 4 rondjes (ik gebruikte 16 kg.. warm up he mensen ;-)).

WOD. wij deden het met zijn drieen maar met een schaduw koppel. De aantallen deelden we in twee (dus 2 personen werkten tegelijkertijd als zijnde 1 persoon ;-), om en om)
Als start: 800m rennen met zandzak met zijn twee, op de helft zandzak over geven maar dus gezamenlijk rennen
DAN
100 wallballs
90 situps
80 pull ups
70 push press (man; 42,5 vrouw; 30 kg, loes; 30kg)
60 hang squat cleans (man; 42,5 vrouw; 30 kg, loes; 30kg, uiteindelijk deelden we op in 5.. ik deed 5 hang POWER cleans (ik kreeg die squats niet meer zo diep en omhoog zo snel… mn buddies gingen als een speer en ik verdeed de tijd!! Daarom deed ik de laatste 10 met 25kg, WEL weer volledige squat cleans dan natuurlijk)
50 burpees over de bar (deed er 30 ipv 25 om de achterstand die we opliepen tijdens de cleans wat goed te maken.. nouja.. om te laten zien dat ik dat wilde 😉 hahaha. Alhoewel die laatste tien wel op zn allersnelst gingen)
40 kb swing (man 32 vrouw 24 loes: 20… ik wilde aanvankelijk voor 24 gaan, maar die hang squat cleans vloerden me bijna en ik had weinig zin in echt plat op de mat ^^)
30 goblet squats (ik gebruikte 20 ipv 24 kg, same story!)
20 ring dips
10x touwklimmen (waar ik er 6 van deed)

Eindigen weer met: 800m rennen met zandzak.
Time cap 45 minuten, wij stranden op 38.28. OEF wat had ik het zwaar! Tijdens de hang squat cleans was ik zo ongelofelijk duizelig en licht in mn lijf en koppie 😛 haha. Tussen mijn reps vloog ik naar buiten om extra zuurstof op te halen en ondertussen vertelde ik me wel tig keer. Sorry buddies! xD.

Weer een heerlijke week, waarin ik me niet zo fit voelde als vorige week maar waarin ik wel doorging :). En dat was t doel right? 3 van de 4x lag ik achteraf op mn rug, gesloopt, afgemat en doorgegaan. :). Nu op naar nog zon week! Iets meer slaap en nog meer volharding. Deze week besefte ik me dat ik de eerste maanden best wat progressie boekte, maar dat dat de laatste tijd misschien stiekem wel een beetje stilstaat? Ik heb een paar heel duidelijke doelen:
butterfly pullups kunnen
goede chest to bar’s
muscle up trainen (false grip zwaai als eerste)
handstand walk nu gewoon elke keer bammm
1 matje bij mn HSPU kip
en mn gewichten van de verschillende squats omhoog.

BAM! Hoeveel tijd ik mezelf geef? Mwoah.. misschien niet zo SMART gedoel dit keer ;-). Gewoon… WERKEN! =)

Geef een reactie

