Heerlijke, snel gemaakte koekjes. Of repen die je mee kunt nemen :-).

Jaja, ik liep zondag met liefffffde wat kilometertjes. Ik genoot van de zon, van de buitenlucht en van het feit dat ik inderdaad op mn gemakje een kleine 8km ren, op een prima tempo. Thuis gekomen was ik niet moe. Wel voldaan. Toch nog even buiten geweest. Iets met coktails weggezweet en de heerlijke koekjes die inmiddels klaar waren nu geheeeeel zonder schuldgevoel verpeuzeld ^^.

Maar zelfs zonder run kan dat hoor mensen. Want deze koekjes zijn lekker & gezond. Try it yourself and be amazed. Laat ik nog wel even de naam koekjes veranderen in … een goede reep? Geen gekke mueslireep met vreemde siroopjes aan elkaar geplakt. Geen reepjes vol stroop of chemische shizzle. Dat dus. En nu bakken.

En prakken! Offff je moet net als ik een fijn hakkertje of keukenmachine hebben :-).

Nodig:
2 bananen
130 gram havermout (ik vind grove vlokken persoonlijk erg lekker)
2 eetlepels kokosolie ( die even in een pannetje laten smelten)
snuf zout
snufjes kaneel
handje rozijnen
paar blokjes zo puur mogelijke chocola

How to:

– prak de bananen, of laat de keukenmachine de bananen tot een glad papje draaien.
– doe de havervlokken/mout er bij
– eveneens t zout en t kaneel
– zet de oven op 180 graden Celsius
– snij/breek de chocola in kleine stukjes
– voeg deze + de rozijnen aan het banaan mengsel toe

Eventueel kun je ook dadels of wal/hazelnoten toevoegen. Kaneel en noten zijn fijne toevoegingen omdat deze er voor zorgen dat je bloedsuiker niet zo rap omhoog vliegt van het zoete.
Je zou ook 1 banaan, dadels en honing kunnen gebruiken i.p.v. 2 bananen.

Leg bakpapier op een bakplaat, schep met een lepel een bolletje van het beslag op de bakplaat en druk het plat. Lekker dicht tegen elkaar, kan prima. Onderstaande foto is als koekjes gemaakt. Een tweede batch maakte ik in reepvorm. Deze laat ik nadat ze in ongeveer 25 minuten gaar gebakken zijn, helemaal afkoelen. Daarna wikkel ik ze per stuk in plastic vershoudfolie en bewaar ze in een luchtdichte doos. Dit kan ongeveer 3/4 dagen. Handig om mee te nemen, makkelijk, geen geklieder geplak, of noodzakelijk verkoeld. Gewoon zo hop uit de folie; GENIETEN.

20140929-184656-67616333.jpg

Geef een reactie

