sportdagboek #week39

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag (of maandag 😉)wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 39:Maandag:
CrossFit:
A. muscle up progression
Oftewel: spelen! Eerst fase 1 en 2 in de ringen vanaf de grond. Fase 1: op de grond op je knieën zitten, handen met false grip in de ringen en dan eerst trekken met je armen om vervolgens met je tenen omhoog tot stand te duwen. Fase 2: in beide ringen een hand waarmee je een elastiek vasthoudt, in het stiek gaan zitten en jezelf dmv eerst trekken aan je armen en dan uitstoten naar boven omhoog te komen. Fase 3: Daarna ook uitstrekken (dippen) omhoog.
Daarna de zwaai oefenen in de ringen, dit was de eerste keer dat ik dit oefende en het voelde nog niet helemaaaal natuurlijk. Grappig dat je heel goed voelt wanneer je het niet goed doet ;-). Dit merkte ik een paar keer, maar over het algemeen ging het best goed dat zwaaien!  Leuk!! Maar toen.. false grip zwaaien ;-). Haha. Iets minder leuk. De eerste keer gleed ik gewoon weg naar een gewone grip, maar daarna lukte het een aantal keer met moeite. Vaker oefenen dit! MU’s lijken voor mij een eeuwig ver van mn bed show, maar als ik dit zo voel… moet het haalbaar zijn!! WOEHA! zou toch te gek zijn als ik dat kan! Amaiii…. ^^

B. WOD: for time; 50 wallbals, 30 hang squat clean (man 70 kg, vrouw 45kg, loes: 30kg) (wozus wat een gewichten hee!!), 15 MU of 30 chest to bar pull up en 30 ringdips.
Erg tevreden over mn wallballs! Normaal pauzeer ik zo ommenabij de 15 ergens of 18 als ik blij ben. Maar vandaag trok ik er zo 25 achter elkaar door! AWOEHA! (Spareribs for the win?! 😉), daarna 15 en 10. Mijn squat cleans gingen oke… ik wilde perse de squat goed doen, maar toch zwaar gaan en 30kg was voor mij zo zwaar dat ik het opdeelde in 9, 6, 5, 5, 5. Die laatste met minder enthousiasme 😉 en ik denk dat 30kg zwaar genoeg was. Chest to bar kipte ik en voor de ringdips gebruikte ik een elastiek. Time: 13.25.
C. tabata abmat sit up (16,16,12,12,9 (FOEI!), 11, 11, 10)

Dinsdag:
Rust stond op de planning. Vanmorgen pakte ik tòch mn sportspullen mee toen ik weg ging ‘misschien wil ik wel ff alleen interval zweten vanavond’. Onderweg naar huis vanuit werk, ontving ik enthousiaste grit-appjes. en JAWEL! Dat kon ik niet weerstaan.. gritten dus! YEAH BABY! heer-lijk.

Woensdag:
CrossFit:
Flinke warm up, wat gym skills oefenen (ik wil kunnen butterfly-en!!) en hierna: FRAN!
21, 15, 9 thrusters & pull ups. Thrusters (man: 42,5kg vrouw: 30 kg) & Pull ups.
Ik gebruikte 25 kg ipv 30 (iets met thrusters yeah my favorites!…..):  7 minuut 15. De laatste paar pull ups wilde ik even afraggen en nam geen tijd voor magnesium, maar toen moest ik voor de laatste 2 toch een anti zweet stop inlassen. GR! Maaarrr oke..7.15 a time to beat!

Donderdag
CrossFit

OEF! Ik gok 1 van de zwaarste WOD’s die ik ooit deed. Wellicht mentaal. Dat kan ook. Ik zag er n beetje tegen op en wilde tussendoor ook best een keer stoppen. But. I did not. JOEHOI!

1. Front squat: max of the day. Loes: 50kg
2. 10 min EMOM
even minute: 15m frontrack lunge heavy (man: 20 kg, vrouw: 16 kg Loes: 16kg) HELL zwaar! (vreemd genoeg eerder van de kb’s in frontrack positie dan van het gewicht op mn pootjes ^^)
uneven minute: 1x legless rope climb (ik deed het echter wel met voetjes)
3. WOD; 3 rondes
9 hang power clean (Man: 90kg, vrouw: 70kg, Loes:42,5 kg)
9 muscle ups (of 18 ctb pull up, 18 dips) (ik deed zo hoog mogelijke pull ups, waarvan er 6 goede chest to bars waren denk ik  ;-)) en ringdips met elastiek.
19 deficit hspu (ik gebruikte echter geen schijven onder mn handen voor de deficit maar kipte me met 2 abmatjes onder mn hoofd omhoog…)
83 double unders

timecap: 30 minuten. Loes: 27.30 baby! DAMN! Ik was kapot en rete trots. Ook een beetje blauw ^^, iets met hang power cleans opvangen en weer doooorrr ;-). Joehoi! I LOVE CROSSFIT!

Vrijdag
Ik wilde eigenlijk Olympic liften .. een techniek les. Ik was me er van bewust dat ik van zondag t/m donderdag al gesport had en bedacht dat een echte WOD of gritles niet goed zou zijn. Maar sochtends voelde ik me best goed, na de training van gister! Dus dacht ik dat het wel zou lukken. Deze oly lessen zijn erggg goed voor je, maar de afgelopen tijd redde ik het net niet. Daarom wilde ik nu eigenlijk wel.
Echter voelde ik me terwijl de dag vorderde compleet GAAR. Moe, ietwat zwaar en nog eens moe. Niet eens zulke spierpijn dat bewegen pijn doet. Maar gewoon moe. Daarom skipte ik de OLY en kroop ik direct uit werk bij vriendinlief op de bank. Om tegen de tijd dat ik anders bij haar zou zijn, weer weg te gaan. Iets met uh.. MOE?! 😉 hahah. HEERLIJK.

Zaterdag
RUST dag 2. Ingecalculeerd en met vele danspassen toch een soort van actieve rustdag te noemen ;-). Brood & Cocktails helpen dan weer niet echt ;-).

Zondag:
Ik had voor mezelf een deadlift gepland. Ik ben alleen behoorlijk gaar (van die cocktails ja ;-)) en moe door een korte nacht. Drie dagen uitrusten dan maar! Ik wandel wel naar de winkel enzo. Frisse lucht voor de win! :-).

Een heeeerlijke sportweek die ik komende week weer over wil doen! Hoe meer je sport, hoe meer je wilt. Het schrijven van dit blog is dan ook heeeel erg goed voor me, gezien ik nu op rustdag 3 nog niet zon zin heb in de wekker morgen ochtend. maarrr als ik dit lees springt de CrossFit zin me in mn benen en kriebelt het om toch niet heeel even straks nog te gaan. Neeee neee neee. Dat kan alleen maar tegenvallen ;-). Maar klaar voor een nieuwe week to killll ben ik wel! BAM! Fitlife! #love it :-).

One comment

Geef een reactie

