Positieve feedback #throwbackthursday

Tijdens mijn halve marathon voelde ik elke kilometer een euforietje. Slechts eenmaal was de feedback die ik ontving niet razend positief of geruststellend. En zelfs die terugkoppeling bleek ik te kunnen relativeren (iets met tijdsverlies maar verlichting der krampen ;-)).

Ik weet nog hoe ik mezelf een dag erna er aan hielp herinneren hoe fijn het was; met zo’n horloge lopen. Maar natuurlijk lag dat niet aan het horloge, maar aan het gemiddelde tempo dat dat ding doorgaf. En aan de vooraf gestelde hoop (onder de 1.55 please?!).

Ik citeer mezelf;
“Zo fijn om elke keer positiviteit te ontvangen” “zorgt er echt voor dat je met een blij hoofd doorgaat” en “elke glimlach gaf nieuwe energie”.

Van complimentjes groei je. Van complimenten hou je goede moed. Benadrukken dat iets goed gaat, geeft vertrouwen.
Vertrouwen is de basis van succes. Het begin, de start. Het vereiste?

Toen ik me dat besefte, bedacht ik me; maar dat kan ik ook zonder horloge! Of zonder run. Jezelf positieve feedback geven kan op elk moment, welk doel je ook nastreeft. Er valt al-tijd wel iets positiefs te bedenken. Dus ik nam de proef op de som en nam me voor elke keer tijdens een toiletbezoek in de spiegel te kijken (nouja je snapt m voor of na de lozing van de liters thee 😉 (could you even imagine?! :-p)(dont think about it, dont think about it!) en mezelf te vertellen wat ik t afgelopen uur goed had gedaan.
Lekker bezig Loes, dat was een georganiseerd gesprek.
Heel goed op tijd was je.
Goed toch dat je zo vrolijk bent.
Wauw jij doet echt hard je best.
Ha; wat zit je haar mooi! (Hahaha shameless! Ik hou van m’n nieuwe haircut!)
Fijn dat je zo veel interesse in anderen toont.
Goed dat je tijd voor jezelf neemt als je dat nodig hebt.
Oef, spierpijn; jij hebt goed je best gedaan.
ARGH! te laat! SNEL! Maar; doorvragen terwijl je eigenlijk geen tijd meer hebt, maar ouders en kinderen belangrijk vindt.. Super. Put them first.

Hahaaaaa yes. Hoe flauw het ook klinkt. Het werkt echt. Je krijgt zelfs zin om goede dingen te doen, zodat je die straks weer aan jezelf (of; je zelf) kunt vertellen. Voed je vertrouwen. Zie zwakheden en streef naar ontwikkeling, maar… handel in trots.

Geef een reactie

