Je dag bestellen #thesecret

Ik ben fan van the secret (Rhonda Byrne). Ja, zo op het eerste gezicht vooral een boel zweverige (en commerciële) poeha. En mogelijk vind je dat na het lezen nog. Inmiddels ben ik het van mezelf wel gewend :p. Ik hou er van. Spiritueel geblabla. De je kunt alles wat je wiltjes en de volg je hartjes.

Ik kan er een hele boel over vertellen. Heel in het kort; jouw gedachten bepalen jouw waarheid. De frequentie die jij uitstraalt, wordt door de law of attraction naar je terug getrild. Alles wat nu in je leven is, heb je zelf bij elkaar gedacht. Positief, negatief. Gebrek of overvloed. Ik kom er nog wel eens op terug, maar vandaag wil ik iets vertellen over het bestellen van je dag. Een principe dat in de secret wordt uitgelegd.

Elke ochtend wakker worden, ogen openen of zelfs met de klepjes nog dicht. Als eerste bedenk ik me waar ik dankbaar voor ben.

De ochtendzon. Vriendlief naast me. Nieuwe dag. Werk. Vriendinnen. Familie. Spierpijn. Ontbijt to come. Dankbaarheid. Lenzen. Kattenvrienden. Verliefde kiebels. CrossFit. Doelen. Zelfkennis. Uitdagingen. Een ‘gewone’ dag op werk. Geen stress. Uitgeslapen zijn. Gebakken eieren. Zacht en vlekkeloos huidje. Energie voor tien. De krant op de mat. Heet douchen en en dan in de ochtendkou (deur open mensen, met een verrekijker gluren heeft geen zin). Al zo lang op tijd komen. Geen gehaast. Van die spinnenwebben in de dauw. Knuffel, kroel, gebrabbel. Wekker. OHJA! Er uit Loes :-).

Dan bedenk ik me hoe deze dag er uit gaat zien:
– balkon deur open, hete thee, mail geopend, to do list up to date
– gezellig goede morgen voor de collega’s
– voldoende geduld om met kindje X om te gaan
– gestructureerde behandelingen vandaag, goede timing, goede uitleg
– tussendoor een glimlach voor de dag
– in de pauze kom ik even helemaal uit de werkstress door mn lekkere lunch, de gesprekken of ik loop een rondje frisse lucht
– de middag vliegt voorbij en ik haal de trein zonder vertraging
– bij droog weer wandel ik naar huis ipv fietsen.. MOVE MY ASS!
– thuis ruim ik eerst nog even op dan bereid ik een diner voor mn knappe sterke man
– ik verwonder me over mijn vermogen met kleine tegenslagjes om te gaan. Teen gestoten? Geen probleem. Spullen laten vallen? Ah joh.

Vandaag bezit ik voldoende geduld, waardoor mijn werkdag soepel verloopt. Waardoor ik mijzelf dankbaar kan zijn. Waardoor ik de juiste keuzes maak. Waardoor ik anderen positief beinvloed.

Het idee er achter leg ik nog wel eens uit, maar probeer het eens. Stel je in de ochtend preciesss voor hoe je dag zal gaan. Doe je ogen dicht en zie het voor je. Loop alle handelingen even kort zo flits flits voorbij. En flits ook gauw naar de avond in je bedje; zie hoe je in je bed ligt en je terugkijkt op de dag die helemaal ging zoals jij bedacht had. Voel dat het zo is.

En doe.

One comment

Geef een reactie

