Hapjes liefde

Omdat er wel weer eens wat van die foto’s voorbij mogen komen. Van die foto’s waarbij iedereen zich afvraagt… Waarom eet ik eigenlijk niet zo lekker (gezond) ?!? 😀

Ik ontbeet met zalm omelet, wat avocado, beetje zuurkool en gember-kurkuma-cayenne thee.

Appel tussendoor (not pictured maar de mijne zien er net zo lekker uit als die van jou!)

Lunch speciaal voor m’n knappe mama to be. Kikkererwten kletsen zo lekker.

4 handen spinazie
180 gr bio kip gebakken in kokosolie met gember koriander zout peper en veel komijn
1 potje kikkererwten afgespoeld en uitgelekt
Handje druiven
1/4e komkommer
1/2 avocado fijn gesneden/ gelepeld.. Lekker rijp zodat het een soort van dressing vormt
Eetlepel pompoenpitten
Eetlepel zonnebloempitten
En dezelfde kruiden als waarin ik de kip gebakken had, er nog los wat over heen.

Tussendoor paar nootjes en cherrytomaatjes (en ja! waarschijnlijk zien de jouwe er mooier uit want ik at ze gauw uit de pot zo hop, enig schaaltje of opmaak ontbrak)

Diner
1 zoete aardappel en 2 pastinaken geschild, gekookt, geprakt ;-). Met wat kokosmelk en zout.
Snijbonen en worteltjes gekookt
Biefstuk gebakken en in aluminium gerust (peper en zout)
Een sausje die ik maakte door een ui in kokosolie zacht te bakken, wat zout en flink wat cayenne peper er bij. Kokosmelk. Arrowroot (1theelepel) opgelost in 2 eetlepel water er bij. Roeren. Klaar.
Geserveerd aan de liefste. Met liefde.

Savonds dronk ik een cafeïne vrije koffie met wat opgeklopte kokosmelk (nee, proeft niet zoals cappuccino) (en nee is niet perse gezond) (jawel vind ik wel heel lekker).

20140919-081530-29730211.jpg

20140919-081528-29728427.jpg

20140919-081529-29729350.jpg

Geef een reactie

