Aandacht #throwbackthursday

20140918-082731-30451744.jpg

 

Toen ik maandag bij de kapper zat en me met gesloten ogen voorstelde hoe bijzonder vreemd ik er in cape met natte haren breed beglimlacht uit zou zien, bedacht ik me: wat fijn dat ze zoveel aandacht aan me besteed.

Een kappersbeurt hiervoor viel me behoorlijk tegen. Zowel de kletspraatjes als het resultaat. Best verdrietig was ik er even van. Maarja. haar groeit  één cm per maand, dus dat werd ook wel weer opgelost. Jawel! Andere kapper dit keer. Fijne service, behulpzaamheid, geen ‘waar ben jij op vakantie geweest dannnnnnnnnn’ praatjes maar eenvoudige stilte. Plus een flinke dosis aandacht. Gewoon. Elk puntje werd apart bekeken, geknipt gesneden gefohnd en nogmaals gekamd. Tevreden? Nee? Dan doe ik het nog even zo. Nu? Ja, oke fijn. 

Ik herinnerde me er zelf aan hoe goed het is even aandacht aan je zelf te besteden. Ik kan best een meisje meisje zijn hoor, maar het grootste gedeelte van de tijd ben ik wat makkelijk en flop klaar. In de ochtend besteed ik liever meer tijd aan mijn ontbijt dan aan m’n haren (I know! klinkt verschrikkelijk he! hahahaha xD). NOU EN!

Aandacht besteden hoeft niet tuttelig te zijn. Al eerder probeerde ik elke ochtend te ‘aarden ‘ en dat kwam, behoorlijk in de buurt. Daarom vanmorgen een throwback naar dit momentje zo vroeg op de dag.

Stond ik daar. Blote voeten. Met biet, wortel, komkommer, courgette, selderij, citroen, gember juice. Velen nog met hun hoofd in de nacht (of op het kussen), maar de wereld net in dauw ontwaakt. Even telde ik mijn ademhalingen, maar eigenlijk was dat niet eens nodig. Ik was al alleen maar hier. En nu. (yes babies, thats right). Ik glimlachte naar een bespierde buffel die wat bevreemd naar boven keek. Goedemorgen! Mooi he! Hahaha xD Suffie.

Ik weet niet of hij het zag.

Ik wilde het wel uitschreeuwen van gelukkigheid die de pracht van een ontwakende dag me bracht.
Gauw mn haar in een staart en naar de trein dan maar :-).

Geef een reactie

