Sportdagboek #week37

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 37:

Maandag
CrossFit
A. 3x 20 stappen lunges
1e 20 stappen: 16 kg kb beide handen
2e 20 stappen: 16 kg kb beide handen
3e 20 stappen: 20 kg kb beide handen

B. 3x 2rep strict press (Loes max: 30 kg)
3x 2 rep push press (Loes max: 40kg)

C. WOD
1e  5 min AMRAP
– 5 man makers (elke hand een dumbbell, zet deze neer in plank positie op de grond, push up, regenerade rows (rechter arm naar je borst, linkerarm naar je borst span buik benen en billen), clean squat, thruster en terug naar de grond
– 10 box jumps

2e  5min AMRAP
-5 toes to bar
– 1o push ups

3e   5 min AMRAP
– 20 DU’s
– 10 squats

Ik was al gauw de tel kwijt 😉 maar de eerste 5 minuten had ik maar 3 rondjes.. heftig joh die man makers!
D. tabata sit up

Dinsdag
Rust

Woensdag
Crossfit
Kracht: Deadlift zoek 2 RM (Loes: 80 kg)

WOD:
1 clean and jerk
1 ronde CIndy (5 pull ups, 10 push ups, 15 air squats) (en yes de push ups op tenen en op tricep langs je lichaam bort op grond manier)
2 clean and jerk
1 ronde Cindy
3 clean and jerk
1 ronde Cindy
4 clean and jerk
…….. en zo verder laatstse ronde:
10 clean and jerk
1 ronde Cindy

Time cap: 30 minuten man: 70 kg, vrouw: 45 kg. Loes: 40 kg en net gestart met de laatste ronde, nog 9 clean & jerk + 1 ronde Cindy to go

Donderdag
Rust

Vrijdag
GRIT BABY! YES!
10kg beide kanten en he-le-maal stuk! =D. Vooral iets met push ups, drop sets, front squats, push ups, rows en tabata’s. Hello afterburn!

Zaterdag:
Crossfit
20 minuten turkish get up 10x (1= 2x rechts, 2x links) Loes: 4x met 8kg, 6x met 12kg
4 minuten handstand lopen oefenen
WOD: 15 min amrap
10 pull up, 20 push up (AU na afgelopen trainingen!), 30 DU

Loes: 5 rondes + 10 pull ups + 1 push up

Zondag:
Ik wilde eigenlijk buddy-en, maar iets met darmen stak daar stokjes voor. Smiddags gooide ik er toch wat endorfines tegen aan, want oeffff soms moet je even op gang komen ;-).
Fitness
3 km rennen met 12,5 km/h  als snelle warm up waarna ik het squatrek in duik. ik bouw in een paar sets van 2reps naar 50kg. Daar doe ik 6x 2 reps mee. Waarna ik verlaag naar 45kg en nog 6sets doe (2,2,3,4,4,2). Zo klinkt het niet echt wat, maar het koste best wat tijd :P. haha. En wat brandende beentjes.
Tabata buik als afsluiter + een paarx handstand lopen (lees: een paar pogingen, een paar stapjes ;-)).

Geef een reactie

