Sportdagboek #week36

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 36:
Maandag: ik had vandaag ook heus rust gepland, zo na mijn halve marathon, maar door ziek zijn lig ik de hele dag in bed.
Dinsdag: helaas! De enige beweging van vandaag bestaat uit het loopje van de bank naar het toilet. Wel zelfs wat trappen voor een douche.
Woensdag: Uhu. Ik voel me slap en alsof ik al mijn kracht verloren heb en even overweeg ik om maar gewoon te stoppen met sporten ;-). Grapje! Maar ik denk wel dat het weer even duurt voordat ik me weer fit en sterk voel. Maar ik houd van doelen toch? Now lets go chase them! =D (maar toch nog een rustdag, jullie begrijpen het.. iets met: ziek)
Donderdag:  YES! Ik mag weer ..=).
Fitness: (crossfitten durfde ik nog niet echt ;-), in de fitness kan ik gewoon stoppen als ik me toch nog slap voel).

Warm up: 100 DU
Zoek mijn 1rm deadlift in 15 minuten Max= 82.5kg.     (Ik vind dit altijd zo weinig ivm m’n crossfit chickies.. Maar dit is wat het is en voor m’n run en ziek zijn was het 85kg dus reëel is het wel :-))

Daarna maak ik een eigen WODje: 21 15 9 reps van

– deadlift 65 kg

– Pull up (strict assisted 20kg contra gewicht (ik wil automatisch kippen maar dat lukt hier natuurlijk miet!)

– DU

15 min 55 –> Denk dat ik t in de box iets sneller had gekund ivm locatie/spullen enz en eerlijk; spiegels en andere mensen leiden af!

2x 500 m roeien als toetje:
1e x: 2.02 +- 2 min rust
2e x 2.08

Vrijdag
GRIT BABY! eindelijk ben ik er weer. Grit is een high intensity interval training van een half uur (klik voor een voorbeeld fimlpje!). Het is de strength versie dus naast heel veel springen en kapot gaan, sleur je ook wat gewicht de lucht in. Het is echt een half uur MAXIMAAL geven en doorgaan met zo min mogelijk rust. Burpees en alle varianten van jumps  afgewisseld met push ups cleans push presses en zweetdruppels. Ieder voert de workout voor zich uit maar er heerst een heerlijk teamgevoel. Na elke ronde worden buurtjes gecomplimenteerd of word je door mede bikkels omhoogeholpen. LETSGO! =)

Normaal is het een release met bepaalde tracks, maar toevallllig was het deze keer anders ;-). Eerst wat squats, push ups en ik weet het allemaal eigenlijk al niet meer ;-). Daarna een WOD (hahaha ik durfde CrossFit nog steeds niet aan vandaag, krijgen we hier alsnog WOD’s!)

10 diamond push ups (push up waarbij je van je vingers een driehoek maakt; duimen en wijsvingers tegen elkaar. Ik deed ze op mijn knieën)
15 cleans (ik gebruikte 10 kg elke kant v.d. stang wat dus ongeveer 20 kg is (de stang bij grit heeft geen noemenswaardig gewicht)
20 push presses
25 front squat
30 sit ups

En dat 2x. Bovendien werd er om de 3 minuten geschreeuwd en onderbrak je je oefening van dat moment voor 3 burpees.

Ik deed er 10 minuut 15 over en vond het HEERLIJK weer zeiknat van het zweet te zijn. Bovendien lieve mensen…. Tijdens mijn frontsquat kwam meneer instructeur naast me staan en raad eens wat hij zei? ” Perfecte squat Anneloes. Perfecte uitvoering!” OHYEAH BABY!!! Hard work pays offfff. Ik deed de squats in vergelijking met de andere oefeningen rustig en gecontroleerd en daarom lukte het me om goed recht op te blijven, i.p.v. met mijn volledige bovenlichaam naar voren te buigen. Ook lette ik er op dat ik mijn knieën naar buiten drukte en ik deelde de 25 op.
Je snapt het; ik was de hele avond blij (iets met afterburn en thank God oefening baart kunst)

Zaterdag
CrossFit
A. 15 min 1RM power clean –> 52,5 kg
B. voor tijd: 30 cal. roeien
30 burpees
30 wall balls
30 kettle bell swings (amerikaanse manier dus tot boven je hoofd) Loes: 20 kg
30 dumbbell push press (loes 10 kg beide kanten)
30 pull ups; 1e 20 strict met het slapste elastiek (zo strict is voor mij zwaarder dan kippen zonder elastiek, de bedoeling was voer die variant uit die voor jou het zwaarst is) en laatste 10 gekipt zonder elastiek
Tijd helaas vergeten op te schrijven!
Daarna: 50 ghd sit ups + 50 back extensions

Zondag:
RUST! =) Best wat spierpijn gecreëerd afgelopen dagen en mijn wat stijve lichaam mag uitrusten. Helaas wel +-6u in de auto met een zittende bestemming. Maar toch =).

Geef een reactie

