Ziek! Wat eet je dan? #appelmoes

Als je ziek bent dan verdwijnt de eetlust. Zeker als het er toch niet in blijft.
Maar op zich is het wel goed om toch af en toe wat te eten. Helemaal als je lichaam zich na 21,1 km rennen niet heeft kunnen aansterken. Dus wat eet je dan?

Wanneer ik vroeger ziek was en door watdanook (nameityourself) nauwelijks iets in mijn maag had zitten, kreeg ik van moeders altijd beschuitjes, witte rijst (werd ook bij de hond toegepast ;)) en ging het iets beter dan kwamen de doperwtjes met worteltjes en appelmoes. Dus: rijstwafels leken me goed: lekker droog, kaal en smaakloos ;-).
Toen dat goed leek te vallen: pap. Lekker warm, je hoeft niet te kauwen en ook hier vond ik het uitblijven van een sterke smaak een succes. Dan heb ik het dus niet over havermout met banaan kiwi vanille poeder gojiberries hennepzaden nootjes en kaneel ;-). Gewoon. Alleen havermout met water. En wat rozijntjes misschien.

Daarna nam ik zelfs een banaan; lekker zacht en laat em zijn werk maar doen 😉 (net als bosbessen, geraspte appel en worteltjes zou een banaan stoppend werken ;)). Nou nee dit werkte niet, maar even lekker was het wel.

Savonds had ik absoluut geen trek in een avondmaal, maar greep ik naar de appelmoes. Niet die uit een potje van vroeger, maar ik kookte 2 granny smith in kleine stukjes met het sap van een hele citroen en een scheut appelazijn (sorry vriendje!). En ja, ik deed de deksel er op, ging weer liggen. Roerde zo af en toe. Ging weer liggen. Roerde wat. En jullie mogen er een ziek hoofd, dikke pyjama, warrige knot en kleine oogjes bijdenken. MAAR! de appelmoes was het grootste succes van de dag. Daarna kon ik omringd door kattenvriendjes en de allerliefste man ❤ rustig (uh snurkend ;)) weer in slaap vallen ^^.

Voel ik me iets beter dan zal ik proberen mijn darmen wat goeds te doen en gaat mijn fermentatie try out van start. Komt dat effe goed uit! 😉

20140902-145715-53835480.jpg

Geef een reactie

