Sportdagboek #week35

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 35:

Maandag
CrossFit
A. 15 min opwerken naar 3RM deadlift. 75kg ging prima, 80 was te zwaar (2x) en daarna 77,5 eveneens 2x. Stel dat ik van 75 naar 77,5 was gegaan en die 2 deads gespaard had.. zou t dan zijn gelukt? 😉

Tussen de dead pogingen door: hangen aan het rek en met één hand je heup aantikken, dan andere hand. etc. Of borstwaartsom, maar uh.. dat liet ik aan de atleetjes over ;-).

B.  WOD: 12 AMRAP in duo: 15 powersnatch (vrouw 25 kg, man 35 kg) 30 du
Loes RX en samen met mijn buddy behaalde ik 8 rondes + 10 snatches.

C. tabata toes to bar
D. tabata push up

Dinsdag
Fitness
Ik schreef me uit voor m’n crossFit les. Gister ging ik in de buddy snatch wat sneller dan ik zelf alleen zou doen en uhu ja. Daar verrekte ik een spiertje. Verrekte? Een knoopje? Ik weet het niet, maar geïrriteerd is het wel. Zo ergens onder m’n schouderblad. Vandaag zag ik OHS (overheadsquat) op de planning staan en ik dacht; skip die boel! Iets met luisteren naar je lichaam, dus.. eigen training.

Warm up: tabata fietsen (20s maximaal rond peddelen, 10s rustig 8 rondes; 4 minuten lang) + tabata crosstrainer (zon scheve weet je wel.. dat je billen branden)
Front squat: 5x met stang (15kg), 5x met 25kg, 5x met 30kg, 5x met 32,5kg, 5x met 35kg
Tussendoor deed ik nog wat wall facing squats en iets met een paal. Bij mn laatste setje kwam meneer goed bedoelde adviseur me vertellen dat mijn techniek niet goed is.”Eigenlijk moet je niet met gewichten squatten als het nog niet goed gaat…..”  JAHAAAAAAA WEET IIIIIIIIIIHKKKKK. xD. hahahaha. Ik weet dat het echt goed bedoeld was en dat ie me wilde helpen enz. Maar toch. Heel frustrerend was het wel. Weg flow. Weg zin. Weg goed gevoel. Ik moet me niet laten beinvloeden, maar vind het zo super frustrerend dat ik me eerder lekker voelde in de sportschool en me tegenwoordig best een sulletje voel. Gauw naar boven, ja Loes doorzetten. Oke.

Dropsets. Legpress, 80, 70, 60, 50, 40 kg (14,14,9,27 ,12 reps). Leg extension: 45, 40, 35, 30kg (6,6,3,8) leg curl: weet ik niet meer :P.
Ter afsluiting: 500m roeien in 2.10 min. (die techniek beheers ik ook al niet xP) Hahaha voel je de sfeer? Ietwat teleurgesteld en minder hyper blij* enz. dan anders verlaat ik de sportschool.

*Grappig. Het zet me aan tot denken. Deze laatste ontwikkelingen doen iets kantelen. Nog niet zo lang geleden werd ik blij enthousiast en voldaan van een rondje afzien. Nu lijkt het me onzeker en gefrustreerd te maken. Ik ben meer dan mijn sportprestaties, maar grappig om te zien dat dit zo deel van mij is geworden. Ik ben Anneloes. Ik ben psycholoog behandelaar, verzorgend, liefhebbend, 26, iets perfectionistisch, vriendin van, foodie en sport fanaat. En nu ineens lijk ik dat sportfanaat niet meer te mogen gebruiken als omschrijving van mezelf. Of nouja.. niet echt. Of eigenlijk conclusie: Ik ben Anneloes en wil altijd alles beter ^^. LALALALA

Woensdag:
CrossFit
WOW! was dit CrossFit? hahaha. De WOD sprak voor zich en het toetje ook, maar de warming up was vandaag net effe anders. Een andere trainer, gewichtheffer en bobsleeër, gaf vandaag de training. We merkten et.

De warming up bestaat normaal gesproken uit 400m rennen + de zaal heen en weer in verschillende oefeningen. Knie heffen, hakken billen, squat jumps, lunges, toy soldier, kikker sprongen, burpees. wat push ups, kettlle bell swings, of zo iets. Meestal vind ik de warming up wel al best pittig, of heb ik in ieder geval mijn ademhaling best al hoog voor we klaar zijn voor t echie. Maar vandaag. Haha!

We deden een voor mij nieuw soort complex, vrouwen 15-20 kg mannen 25-30kg, loes pakte fijn alleen een stang (15kg). Hiermee 8x sumo high pull, 8x voorslaan, 3x thruster voor (op je tenen) 5x thruster achter (op je tenen) 5x goodmornings, 8x bent over row. Dan in lunge positie rekken en strekken tig x per been 😉 en daarna pionnetjes rennen. 5 pionnen op een rij en 1 als begin punt. Je rent van je begin naar pion 1 en terug, dan naar pion 2 en terug en zo verder. Na pion 5 ga je nog eens naar pion 5 en zo werk je terug af naar pion 1. Zo snel als je kan natuurlijk. De pionnen aangetikt.

Daarna deden we dit nog twee keer.

(juist)

Daarna: max rep weighted pull up (ik deed het strict met een mini steuntje onder je voet 4x), rust 20s, max strict pull up (ik deed het met de meest losse band 4x). Dit 4 rondes.
WOD:  10 renegade rows (vanuit push up positie een barbel naar je borst brengen, 5 links 5 rechts 10 kg voor loes), 20 boxjumps, 200m sprint
12 min AMRAP, Loes: 5 rondes + 10 rows

Cash out: 5 rondes: 15 wall ball, 10 wallball sit ups (14lbs voor Loes)

Donderdag:
Rust in voorbereiding op zondag.
Vrijdag:
Rust in voorbereiding op zondag (best lekker ook, tijd over!)
Zaterdag:
Rust in voorbereiding op zondag (en ja hoor! Inmiddels kan ik niet wachten tot ik weer iets doen mag ;-)).

Zondag:
THE day. Run:
21,1 km in 1 uur 52 minuten en 59 seconden (YEAH!). avg. speed: 5.21 min/km. Lees hier hoe ik mijn allereerste halve marathon ervaren heb.

finish_halvemarathon

I did it!

One comment

Geef een reactie

