Tegen de zenuwen

20140830-210401-75841072.jpg

Wat doe je als je morgen een halve marathon gaat rennen? Ga je dan in bad? Ga je dan puzzels maken? Of je outfit klaarleggen x100? Ga je dan vier keer visualiseren hoe je die kilometers aflegt? Ga je je voetjes masseren? Of je schoenen poetsen?

Ik sliep uit, maakte het huis schoon in sneltreinvaart, ging naar de stad, vergaapte me aan babyliefjes en aan de prinses herself en besloot een Noorderzon te skippen. Helaas. Mijn neusje loopt een beetje en mijn keel kriebelt en hoest. Slijm roggelt wat heen en weer (JIEHA voor de beelddenkers onder ons xD) enz. DUS! Geen lange koude avonden met mogelijk ook nog druppels op je hoofd. Wat te doen wat te doen? In tegenstelling tot 90% van de mensheid krijg ik juist beroerd veel zin in eten als ik nerveus ben ;-). Hahaha. Ontbreken van eetlust in dergelijke situaties hadden me behoorlijk wat analyses bespaard. MAAR! Laten we die knabbeldrang combineren met het fijne ontspannende… KOKEN! En dan inclusief de fijnste muziekjes :-). Tijdens het koken kun je alleen maar half half denken.. je bent heer gericht bezig met wat je nu moet doen. Je bent heel alert, maar toch staat je gedachtenstroom uit. Muziek filtert dan de laatste nerveuze ‘whaaa waar moet ik dan zijn en hoe gaat dat dan met zo veel mensen en hoe moet dat startnummer vast en zou ik ook ergens mn kleding kunnen droppen?!’ weg. Dus. Tapas. Home made. Niets lekkerders dan dat. Niets wat meer bereidingstijd kost dan dat ;-).

Ik maakte:
-gehaktballetjes in tomaten saus (bio balletjes aanbakken, bio gepelde tomaten erbij + zout + basilicum)
– bio kip, in blokjes laten marineren in kokosolie/rozemarijn/knoflook/zout/paprika/cayenne
– garnalen groene pesto (garnalen aanbakken + pesto + soya melk + arrow root)
– mijn eigen gemaakte crackers
-worteltjes&peultjes (easy!)
– salade van rucola/spinazie/druiven/tomaatjes/komkommer/ avocado
omeletje met zalm en bosui
– puntpaprika gevuld met geitenkaas (eerst schoonmaken, zwarte peper strooien, geitenkaas smeren + walnoot kruimels + tijm)

20140830-210400-75840801.jpg

20140830-210359-75839334.jpg

20140830-210358-75838601.jpg

Ach… Ik ren het er morgen wel weer af ;-).

20140830-210357-75837838.jpg

Nog heel even bedenken wat ik allemaal morgen ochtend wil doen. Ik ga vroeg op staan om zo min mogelijk last te krijgen van mijn eten en op tijd weer te kunnen lunchen :-). Ik heb absoluut voldoende energie nodig en zal geen seconde denken aan mijn wannabeasfitasbeforesummer idee ;-). Maar zijsteek HO MAAR! Alles voor het zo goed mogelijk lopen van die 21,0975 kilometer. Alles voor het behalen van het doel. Alles voor het behalen van een voldaan gevoel. Horloges laden, kleding klaarleggen (JA DUHUH! natuurlijk doe je dat de dag ervoor), schoenen klaarzetten (nee gepoetst hoeven ze niet), playlist spotify off line laden, kopjes thee & happinex + knuffelpraktijken. Ennuh… vroeg slapen? (fingerscrossed).

Geef een reactie

