Juice + havermout #winwin

Ik heb iets geweldigs ontdekt. Of nouja… ontedekt? Ik bedacht het me al veel vaker, maar eindelijk probeerde ik het uit.

Ik ben verzot op havermout en als je ergens mee kunt variëren dan is het havermout wel. Zo vertelde ik jullie al eens over mijn zogenaamde zoats.. havermout met geraspte courgette (zuchini..zuchuni + oats = zoats) en ik was dus bekend met het toevoegen van groente aan dit lekker vezelrijke graan. Dat ik ook graag lekkere smoothies en sapjes drink, kwam ook al eens voorbij. Daarbij vertelde dat ik van het pulp van mijn sap uit de sapcentrifuge soms wel eens muffins bak. Maar soms gooi ik het ook weg. Hoezeer het me ook tegenstaat; zo in de ochtend heb ik echt geen tijd om even op mijn gemakje muffins te bakken. Dus: weg ermee. (Ja hoor, we een beetje met een steekje). MAAR! dat is verleden tijd :-). Want wat doe ik er nu mee?

JUIST!

In de havermout! WHOOP!

Ik kook mijn (1/2 cup) havermout met water en wat kaneel zoals normaal, dan voeg ik geen geraspte courgette maar het pulp van mijn juice toe! Een eiwit er door heen maakt het lekker romig, maar ook zonder is het enkel roeren, verwarmen, inschenken en klaar. Het is natuurlijk afhankelijk van wat je gejuicet hebt, maar mijn havermout heeft al 2 dagen een prachtige rode (biet!) kleur. Een echte win-win situatie en een derde voor de smaak :-).

20140830-135100-49860989.jpg

 

Havermout met kaneel, biet/kokommer/courgette/selderij/gember/citroen pulp, liefdevolle rozijntjes en wat chia. Na de foto kwamen er nog wel wat nootjes en cacoa nibs bij ^^.

20140830-135102-49862629.jpg

One comment

Geef een reactie

