Tomatensaus :-)

20140826-205638-75398558.jpg

 

Soms maak ik een champignon kokosmelk peper saus bij een biefstuk (en meestal bloemkool xD) of een grannysmith/citroen appelmoes, maar meestal eet ik mijn AVG’tje zonder saus. Gister had ik zin in iets extra’s. Gewoon. Zomaar. Dus ik kookte mijn boontjes, pureerde een bataat, bakte de chorizo rund steak van de slager EN ik maakte een kruidige tomaten saus. Hoe? –> Hier.

nodig:

5 kastanje champignons
1 teen knoflook
1/2 rode ui
1 ‘gewone’ ui
6 cherry tomaatjes
1/2 blikje biologische gepelde tomaten
oregano
paprika poeder
chili
zeezout
peper
komijn

Ik bakte de groente en knoflook aan in wat kokosolie en voegde daar de kruiden bij. Als dit ietwat zacht is geworden voeg ik de tomatensaus toe, die tot mijn vreugde ook nog flink wat grove stukken tomaat bevat. Even roeren, even pruttelen en JANG! Oregano, zout,  paprika, chili, knoflook en komijn maken deel uit van de kruiden die ook in chorizo verwerkt zijn. Heb je een ander stuk vlees anders gekruid? Pas hier je kruiden op aan
:-). Zo simpel, zo lekker, zo helemaal zonder suiker e-nummers chemische shizzle en zo snel. Smakelijk!

One comment

Geef een reactie

