Courgette spinazie soep #simpel #snel #VERRUKKELIJK! =)

Ik heb veel lieve mensen om mij heen. Ik heb ook veel lieve mensen om mij heen die net als ik graag gezond eten, sporten en blij worden van nieuwe receptjes. En ook de mensen die niet graag sporten of een voorkeur hebben voor groenvoedsel heb ik lief. Maar met hen wissel ik andere dingen uit =).
Er zit zon meisje op SXM (haha ja mensen, zo leer je nog eens wat: ik wist het niet, maar dat is het Sint Maartense NLD). Zij gooit met voedselfoto’s alsof het normaal is dat de meest exotische vruchten gewoon groeien en dat de zon gewoon schijnt. Toch ook daar valt er eens een regendrup en zelfs daar wordt er dan soep gemaakt. YEP! Één van de redenen waarom ik blij word van de kouder wordende lucht (maar de regen mag best achterwege blijven hoor!). Ik werd lekker gemaakt met een recept, boodschapjes ennnn uhu: foto’s.

Uitproberen dus!

Nodig (2 personen):

2 courgettes
3 a 4 flinke handen spinazie
500 ml water
flinke scheut kokosmelk
150 gr kipfilet
handje cashewnoten
2 eetlepels bouillon poeder (ik heb altijd biologische zonder gist enzooo)
1 eetlepel kerrie poeder
1 eetlepel limoensap
verse koriander
zout & peper

Ik maakte er een beetje mijn eigen recept van ^^, ‘officieel’ komt het recept van http://www.inlovewithhealth.nl en zij gebruikt minder spinazie, geen kokosmelk en meer bouillon.

How to:

snij de courgettes in kleine stukjes en kook deze in 500 ml water + de bouillon en de kerrie ongeveer 10 minuutjes
snij de kipfilet in stukjes en bak deze met zou t & peper (en ik voegde ook gember toe) gaar
voeg de spinazie aan de soep toe, schep in een blender of (als die kapot is…) maal het met de staafmixer tot een gladde soep. Een minuutje will do.
Het recept geeft aan: soep in 2 kommetjes, kip er in +  wat cashews on top. Zelf deed ik er nu nog een scheut kokosmelk in, omdat ik hou van romige soep. Even door laten pruttelen tot de gewenste dikte en dan het kom en kip en cashew verhaal. Ook wat verse koriander er op en JAM!

Omdat ik soep graag als bijgerecht of voorgerecht eet (lees:omdat ik nooit genoeg heb aan een kom soep als avond maaltijd :P) maakte ik er wraps bij. Ik had niet 150 gram maar 300 gram kip gebakken en toen ik de kip door de soep had gedaan bij de resterende kip in de pan nog wat spinazie geroerbakt. Voor mij zelf maakte ik een boekweit wrap en manlief genoot een volkoren tortilla ;-). Kip met spinazie er op, pijnboompitjes even kort aanbakken en er over EN wat geitenkaas er bij. HEMELS. Matcht perfect bij de soep qua smaak en maakt het gerecht helemaal af.

nodig voor de wraps:
100 gram extra kip
tortillas/ boekweit wraps (hiervoor gebruikte ik nu: boekweit 2 ei en wat water)
nog 4 handen spinazie
pijnboompitjes
geitenkaas

Deze soep is echt in 13 minuutjes klaar en de wraps kun je ondertussen maken. Erg simpel (zelfs het staafmixen gaat makkelijk omdat courgette en spinazie zachte groenten zijn, ik had ZERO spetters! hihaa!), geen gekke ingredienten nodig die je verder niet meer gebruikt (kerrie heeft iedereen toch?) (ja, moet!) en echt perfect op een regenachtige dag. Of gewoon; als je een keer zin hebt in wat anders =). Thnx Debs. Eet smakelijk!

 

20140825-100919-36559560.jpg 20140825-100921-36561771.jpg 20140825-100920-36560287.jpg

Geef een reactie

