Throwback….#zenuwen

Okeeeee, voor mijn vakantie voelde ik me eigenlijk best zeker over mn halve marathon to come. Ik liep wat en nog wat meer en eigenlijk ging het soort van vanzelf wel. Haha. Ik had niet echt in de gaten dat ik eigenlijk gewoon best fit was, want het ging allemaal ‘gewoon’. Ja tuurlijk trainde ik naast het lopen crossfit en hielp Gritt ook zeker een boel handjes. Maar ik dacht gewoon; dat lopen zit wel goed.

UHHH!!! Deze zekerheid begint wat plaats te maken voor twijfels. Nee mensen. Geen twijfel van wel of niet doen? Afzeggen kan al niet meer. Quiting is no option. #quitersneverwin #winnersneverquit. Dat soort onzin. Maar wel twijfels over hoe ik m ga lopen! De laatste paar keer dat ik liep vielen tegen. Eerlijk? Zwaar tegen. Hoewel we in de vakantie nog wat gecrossfit hebben en ik daarnaast nog 1x mn renschoentjes aan deed, hebben de lang leve de vrijheid blijheid gezelligheid er iets ingehakt.

Iets.

Daarnaast wilde ik na de vakantie maar al te graag (uh nouja vond ik dat ik al te graag zou moeten ;-)) weer lopen met de 31e in mijn hoofd. Ik liep wat vaak achter elkaar en bovendien zonder mn compressiesokken (ik kon ze niet vinden en ik moest en ZOU rennen je snap et) en ook de CF trainingen liepen over van het lopen of het sprinten…. UH ja. Beginnersfout. Terwijl ik me bijna geen beginner meer acht. Maar inderdaad. Ik liep te veel en mijn schenen deden pijn. Sindsdien skip ik het lopen (en verruil dat voor roeien.. uhuh.. (Loes die vrijwillig gaat roeien ipv lopen.. die schenen moeten wel heel pijn hebben gedaan!). Maarree de afgelopen dagen/week heb ik dus niet gerend, wel genoten van de gritt energie maar niet meegedaan, braaf gerekt en gestrekt, mn schenen gemasseerd, nieuwe compressiekousen aangeschaft en ik heb mijn duur run die ik zondag had gepland verschoven naar… VANDAAG!

TODAY IS THE DAY! vandaag ga ik mezelf weer het vertrouwen geven =). Ga ik inzien dat een week trainen na de vakantie toch vast heus ook wel weer iets goeds voor je conditie doet. En anders merk ik wel dat ik alles op mn karakter kan. Hop. Doorbijten en doorgaan.

Bovendien vind ik het wel een goede test. Zondag de 31e start ik om 14.00 uur.. niet ideaal ivm mijn eet/loop voorkeuren, maar beter zo dan nog later. Ik denk er over om te ontbijten met havermout en flink wat fruit en nootjes, dan een snack rond 10 en om 12 een salade met tonijn oid. Gewoon gewoon zeg maar. Eigenlijk denk ik dat mijn lichaam het daar het het beste op doet. Misschien moet ik er wel voor opstaan zondag (want er is NIKS vervelenders dan zijsteek…) maar waarschijnlijk kan ik van de spanning toch niet slapen . Nou een betere dag is er niet om dat te testen; today. Ik ontbeet met havermout en fruit en nootjes (en een sapje van komkommer courgette BIET gember en citroen)  en mn veggie snack is gepakt. Evenals mijn tonijn salade (brocoli, rucola, tonijn, tomaatjes, komkommer en avocado + kruiden en citroensap). Die eet ik @work om 12.45. Dan ga ik naar huis en doe ik net alsof de dag een uurtje verschuift ;-). Niet om 14 maar om 15.00 uur bind ik de lopers onder, de compressies aan, afspeellijst op 100 en GAAN!

Als jullie het nou even droog denken en mij een paar seconde per minuut sneller, than ill be one happy kid. Please? =D

One comment

Geef een reactie

