AWOEHA! #run baby #run

Oh YEAH! Dat is wat ik even nodig had. Dat is wat ik eeeeevenweer wilde weten. Het lukt! Het gaat ‘ gewoon’ goed komen.

Klik hier voor de korte overzichtelijke samenvatting in nummertjes van Endomondo of lees mijn belevenissen 😉 hier:

Ik at vandaag braaf om 10.45 mn tomaatjes en om 12.45 mijn tonijn salade. Ik verplichtte mezelf wat langer in de stad te dralen, zodat ik thuis niet in de verleiding zou zijn toch nog wat te eten voor mn run (met het idee: aaah joh, kan wel!). Uiteindelijk nam ik toch nog 2 kleine handjes rozijntjes om 15.30 + een glas water met BCA’s en rende ik om 16.00 de deur uit. Gerekt gestrekt gerold (foamroller I love you) en met een nat pak.
Heel de dag was het mooi weer, wil ik weg gaan.. plensbui! Maar goed, de 31e kan het ook hozen, dus gaan met die banaan.

De eerste kilometers gingen lekker en ik moest me inhouden niet te hard te rennen. Ik wil echt rond de 5.25 min/km lopen zodat ik mezelf niet voorbij ren. De afgelopen runs liep ik steeds kortere afstanden en had ik in mijn hoofd dat ik dan sneller wilde rennen. Nou dat beviel niet zo goed. Dus, zo veel mogelijk op mn tempo gelet. THNX vaders! Ik ren nu ietwat knullig met EN een horloge (Garmin) EN mijn telefoon. Want uh.. er moet natuurlijk toch wel muziek bij… je snapt em. Bovendien schalt mn Endomundo mn laptime door mn muziek heen. De Garmin geeft dan weer aan hoe hard ik (zo ongeveer) op dittt moment loopt en draagt zo weer behoorlijk bij aan mn pace. Nou dubbeldewubbel dan maar! Ja toch.
Na 7 kilometer werd het droger en kreeg ik het WARM hahaha. Doe mij maar druppels op je kop. Maar ook hier wen je aan en ik rende door naar 8 en 9. Ik had van te voren een route gemaakt met afstandmeten.nl, maar liep een weggetje voorbij (hahaha dat vinden bekenden van mij vast niet raar ;-)) MAAAR! op mijn richtingsgevoel 😉 liep ik zo hop zo terug de route op. Zo rond 10 km viel de wind me tegen en had ik even moeite de juiste pas te houden.. dan weer te snel, dan weer te langzaam. Mijn handen tintelden zelfs een beetje van het stijve vasthouden van mn armen. Dus even bewust allllles ontspannen, bekken naar voren kantelen en rustig lopen. Grappig dat ik steeds uiteindelijk wel in een +_5.25 tempo verval als ik ‘lekker loop’. Na 12 kilometer dacht ik HA! als je dit omdraait was ik er nu bijna! WOEHOE! ofzo ;-). Iets met peptalk en een lange rechte weg.

Wel ook lammetjes en koetjes en groene paadjes en kinderrechten. Bij 13 kilometer rekende ik ongeveer elke stap uit hoe ver ik nog moest, hoe hard ik zou moeten lopen enz. Je hoofd bezig houden en de tijd (en de kilometers) gaan zo voorbij. HOP 15 kilometer. Bijna bijna. Zestien! Ja hoor! Het mag! Mn volume omhoog. Ik heb met mezelf afgesproken dat mijn muziek pas tijdens de laatste 5 kilometer in mn oren mag schallen.. als ik het echt nodig heb ;-). Toen ik eenmaal de 17 passeerde deden mn benen wel PIJN. gelukkig was ik er bijna en liep ik de laaste paar 100m naar huis. In totaal 17.45 km in 1.33.38 met een gem. tempo van 5.22 min/km. Ik hoop ECHT dat ik tijdens de halve marathon straks niet hoef te stoppen, want eenmaal stilstaan is bijna niet meer vooruitkomen. Inmiddels ben ik 2 grote glazen water met citroen verder en liggen mn beentjes omhoog. Dat doet me denken aan vroeger; avondvierdaagse. Op één of andere manier voelde ik me dan altijd heel bijzonder. Alsof andere kinderen dat niet wisten. Mijn vader (de huisarts…;-)) zei altijd dat als je savonds ging liggen met je benen omhoog, dan stroomt het bloed uit je voetjes. Als je dan een uur later opstaat knalt dat bloed er weer in en dan hebbbb je me toch een energie !! ;-). HAHAHAHA. Ik denk dat ie het vooral handig vond dat wij van enthousiasme niet door het huis alvast een begin maakten aan de avond vierdaagse 😉 maar toch. Ook nu voelt het wel lekker :-). Zo duik ik de keuken in, prepareer een courgette/spinazie soep met kip en casheywnoten.. met daarbij een wrapje gevuld met kip spinazie, geitenkaas en pijnboompitjes…… NAHHHH <3. Drool.

Allereerst bedenk ik mij nog even wat ik uit deze run meeneem naar die voor t echie:

– Lange broek, compressie sokken + t-shirt
– ontbijt om 7.30 met oats, skip die tomaatjes en lunch om 11.45 met tonijnsalade
– rozijntjes en BCA’s vooraf
– telefoon & Garmin
– 5.25 m/km proberen vast te houden
– runnersafspeellijst Spotify offline en…

GOOOOO!!! 😀

Nu hopen dat een dag rousen in de regen (MYSTERYLANDDD!) niet al te veel schade oplevert xD hahahahaha #goodlife

20140821-180040-64840333.jpg

Tonijn salade als lunchhhhh ❤

20140821-175830-64710296.jpg

 

=D

One comment

Geef een reactie

