Week 34 #sportdagboek

Er zijn een aantal mensen die zich afvragen hoe ik sport. “Wat doe je precies. En hoevaak dan? En hou je dat dan bij?”

Nou nee! En toch is dat eigenlijk heel handig. En inzichtelijk. Het is heel simpel: elke training opschrijven; gewicht, sets, en reps. Of tijd. Of aantal rondes.

Omdat ik gerichter (en efficiënter) wil gaan trainen, omdat ik vooruitgang zichtbaar wil maken en mijn zwaktes wil kennen en ook voor nieuwsgierige oogjes: mijn sportdagboek per week! Vanaf nu beschrijf ik elke zondag wat ik die week heb gedaan, inclusief gewichten, tijden en soms een kleine evaluatie 😉.

CrossFit, met daarbij mijn gebruikte gewichten, tijden en rondes
Mijn runs
Eigen trainingen in de fitness

Week 34:

Maandag
CrossFit
A. Bouw op naar 1rm power clean Loes; 52,5 kg (laatste x was het 50 hurray!)

B. 5x 3 pull ups 1e strict, dan 2 kip zo hoog mogelijk (maar chest to bar was het nog niet!) wel sprong ik op naar de bar ipv met de box als opstapje 🙂 ( iets waarvan ik gister dacht dat ik t niet zou kunnen :)),

C. WOD
21-15-9
Deadlift & burpee boxjump over
RX: man: 100 vrouw: 80kg Loes:60 kg

Time cap:15 min Loes: 8.50
Note to self; meer gewicht dus, 1e ronde kon ik 11 deads achter elkaar.. Meer opdelen, minder ego, langer bezig, sterker worden. BAM!

D. Met zijn twee: persoon A. roeit 250m persoon B. staat gedurende die tijd in plank positie. Vier rondes.

Zelf; handstand lopen oefenen; gaat beter.. Yeay!

Dinsdag;
Op di tmoment voelt niet om over naar huis uhhh naar jullie, te schrijven. Maar ik meot maar gewoon volhouden. Niet over nadenken. Gewoon doen.

Ik deed braaf 10×10 squats, back this time. Met alleen stang. Warmde wat op met squat jumps en mijn fijne wall facing squats. Niets fijn. Frustrerend. Irritant. Nog steeds geen milimeter opgeschoten.

Maar wat dacht je dan Loes? Verwacht dat jarenlang voorover squatten in een weekje gepiept zou zijn? Helaas. Hoewel ik gister nog dacht de komende maanden beresterk te worden, vandaag voel ik me alweer t sulletje van de gym. Op de één of andere manier voelt het nu alsof ik helemaal niet meer squatten kan. Maar toe maar.

Ik verdiepte me nog wat en Pat Sherwood gaf me nog wat tips.
Er schijnen meer mensen last te hebben van mijn torso naar voren, flexibility issue squat. Zelf van die mannen waarvan je dacht mwoaaah dat zit wel goed.
Uit zijn filmje maak ik op: dus niet helemaaaal ass to the grass, maar net iets er boven, borst (en handen ) op, knieen naar buiten en heup tegelijkertijd iets naar voren duwen. En een paal als your best friend. LALALALALA. Een paar maanden om het te ‘verbeteren’… grumble de argh de misschien is er hoop oke, lets do this! Ofzo.
Maar! Meneer Sherwood verzekert me; elke dag in je warm up je heup naar de paal en…. “.. if I’ll check you in 2,3,4,5 (will it stop?!) (oke let the 2 be me! pick me!) months then there s no way you’re not gonna have a better squat”.

Dus. Van stang in mijn nek ga ik de komende dagen maar naar een paal voor me. Ach ja.

Neemt niet weg dat ik vandaag na mijn 100 squats (allemaal braaf op vorm gelet, maar wel dieper dan meneer aangeeft EN waarschijnlijk niet met de juiste heuppositie (ach ja, ergens zal et wel goed voor geweest zijn….) nog 3x 35x legpress deed (60kg) om ook mn spieren even op kracht aan te spreken. Ofzo. JOH! I’m out.

Woensdag:
CrossFit
na een warming up direct aan de WOD, geen kracht, geen buy ins geen gekke dingen. Maar de WOD was genoeg.
“The seven” 7 rondes van:

7x handstand push up (ik deed 6 rondes kippings met 2 abmatjes onder mijn hoofd, laatste ronde 3 van die en 4 negatieve push ups (iets met DOOD)
7x thruster (RX man: 60 vrouw: 40 kg Loes: 27,5 kg 1e 2 rondes, daarna 25 kg) (ik deelde een bar en mijn buddy gooide de 1,25’s er af.. maarruh ik was er niet perse rouwig om xD)
7x knees to elbows (OHYEAH ik kon de zwaai!)(wel een beetje TE, maar toe maar we komen er wel)
7x deadlift (RX man: 110 kg, vrouw: 80kg, Loes: 60 kg)
7x burpees
7x kettle bell swings (RX man: 32kg vrouw:24 kg Loes: 20 kg (voor de Assenaren onder ons, deze swing moet tot boven je hoofd)
7x pull ups (ik deed kippings)

Time cap: 40 min, mijn tijd: 38.05 minuut. Moet je nagaan hoe zwaar dat was (ikdatvond). Bij lange na niet op RX gewicht en toch maar nèt binnen de tijd klaar. OEF! =D I LOVE CROSSFIT!

(btw, natuurlijk begon ik braaf ‘ aan de paal’  en ik moet toegeven dat ik tijdens mijn thrusters heel goed oplette en beter kon aanvoelen hoe ik stond en of dat in de buurt kwam van een goede squat ;-). Volhouden dus).

Donderdag
Run
Mijn laatste lange run voor mijn halve marathon volgende week zondag. 17.45 km, 1.33.38, avg. speed: 5.22 min/km

Vrijdag
rustdag; beweging van vandaag is enkel een fiets van huis naar het station en weer terug (+-4km x2)

Zaterdag
MYSTERYLAND!!
beweging van vandaag? DANCE DANCE DANCE baby! + een kilometer of wat lopen tot de bus verplaatst en al gevonden was ^^.

Zondag
uh… dag na mysteryland? Uhu. Barre weinig dus ;-). Nog wel 30 minuutjes buiten lucht zon en vriendinnen genoten.

Okee, maandag dinsdag woensdag donderdag trainen en dan 3 rustdagen is niet preciesss hoe ik een ideale week me voorstel ;). Maar soms komt het gewoon even niet anders uit :-). Ook goed!

Geef een reactie

