Weer gezonder eten #nadevakantiedoelen

Om de na de vakantieblues tegen te gaan, weer gezonder eten :-).

Het Italiaanse eten was verrukkelijk. Meer dan dat nog zelfs. Ik heb de lekkerste ravioli gegeten. De beste pasta pesto. Een onovertroffen koude tomatensoep met chorizo en gorgonzola. Overheerlijke salades. Niet te evenaren tonijnstakes. En het verrukkelijkste toetje ^^.
Brood met salami als ontbijt. En als lunch. En tussendoor.
Pruimen. Appels. Nectarines. Meloen (met ham!). Tomaatjes. Yoghurt.
Water bij de wijn.
Zo fout was het allemaal niet. Zo dramatisch is het niet om 3 week niet zo gezond te eten. En zelfs mn huid hield zich re-de-lijk rustig. Tegen zon en zout kan niets op.

Toch was het fijn dat er bij thuiskomst een heerlijke quinoa salade klaar stond (hoe lief van die mensen die voor je zorgen). Met wat overgebleven zoetzin van al dat lekkers bakte ik thuis natuurlijk havermout pannenkoekjes. Ik at fruit in overvloed en mixjes met nootjes en besjes en cacaonibs. Ik maakte sapjes en tonijnsalade. Inmiddels kan ik niet wachten weer helemaal in het ritme te zitten van voeding klaarmaken, mee in een bakje. Hoezee. Ei-ontbijtjes op de planning en mn broccoli voorgekookt in de koelkast. Kalkoenfilet gebakken. Groente for the win en heel veel smoothie zin. :-).

20140811-120236-43356141.jpg20140811-120236-43356893.jpg

Havermout gekookt in water en kaneel met appel, nootjes en hennepzaadjes on top. Rauwe zuurkool met kaneel, 1 nectarine en gebakken kalkoenfilet.

20140811-120235-43355359.jpg20140811-142102-51662165.jpg

Sap van: biet,  komkommer, courgette, bleekselder,citroen, gember. snack: blauwe besjes, cranberries, nootjes, cacao nibs.

 

20140811-142103-51663892.jpg20140811-142103-51663123.jpg

Tonijnsalade (spinazie, tonijn xP, tomaatjes, komkommer, olijfolie, citroensap, peper/zout) gekookt ei en rijstwafel(s). Geitenyoghurt me aardbei, blauwe bes + pitjes/zaadjes.

doel: gezonde basis maaltijden, gezonde snacks, met 1x per week een ‘cheat’
S: gezond is voor mij: puur, onbewerkt, geen shizle. Veel groente, 1 of 2x per dag koolhydraten en bij lekkere trek iets als chiapudding met cacao/fruit/oid
M: 3 hoofdmaaltijden + 3 TD per dag
A: Ik moet het doen, ik voel me er fijn bij
R: voor de vakantie at ik zo, het is mijn leefstijl dus absoluut haalbaar
T: te onderbreken tijdens vakanties, feesten (MYSTERYLAND!) en dergelijke. Verder: leeeeefstijl… –> always 🙂

Geef een reactie

