Pinkpop inspiratie #jang!

Pinkpop staat bekend als het festival van de frikadellen, de patatjes en nog maar één.
Nou. Vonden wij niet hoor. DOEI.

Wantuh…. tegenwoordig doen alle festivals en muziekfestijnen en marktjes en alle commercie 😉 mee met de hang naar gezond. De hang naar goed voor jezelf zorgen. Ook als je niet thuis bent. Juist als je niet thuis bent.

Vonden wij fijn.

Lekker vooral.

Check die curry!

(en ja, blijhoofdjes en inkijk in fitlifeboobies(noboobies) krijg je er gratis bij) (jeweet)(whateverrr)

IMG_6264IMG_6261

IMG_6270IMG_6266

IMG_6268IMG_6269

Dat ziet er toch verrukkkkkelijk uit! (die curry dan he mensen, jaja, I knoooow! Maaruh, abs > boobies) Curry up! liet mij mn liefste koppie trekken. Want ik wilde èn kikkererwt èn kip. Hihi. Mag dat? Ja hoor. YES! En uhhhhhhh, mag ik nog een beetje? JOEHOE! (ietsmet”Loeseetaltijdheeveelhoormeneer!”) (klopt)

Dus thuis wilde ik dat ook. Niet helemaal hetzelfde. Ik weet niet wat er allemaal in zat. Maar ik vond de kip/kikkererwt combi + doperwten toch een mooi begin. Moewhahaha. Nieuwe curry, handige curry. Curry met… rietsuiker! hahah jaja. Gemak dient ook de Loesjesmens.

Deze kruidenpasta kocht ik eeuwen geleden en bij twee extra eters bood het uitkomst. Ik bakte kip in stukjes. Ik voegde daar heel veel gember, kurkuma, peper, komijn, laos, koriander, zout en een paar kneepjes limoensap bij. Toen een zak thaise wokmix, 1 potje kikkererwten, 350 ml kokosmelk, drie handen bevroren doperwten en uh, dus ook:

ui, citroengras (14,3%), knoflook, laos, soja olie, groene chilipepers (9,2%), water, zout, koriander (3,7%), rietsuiker, gember, kurkuma, kaffir lime, peper, komijn.

Oftewel een pakkie. “Een klein zoetje”. Long time ago. En inderdaad ik denk dat de curry zonder dit net zo lekker (wel anders) smaakt. En ik heb niet de ambitie tot pakjeskoken hervonden. Maar het was genieten.

Daarbij gekookte quinoa en bloemkool (eatyoveggies!) en gezelligheid. <3.

20140621-161839-58719797.jpg 20140621-161838-58718809.jpg

Geef een reactie

