Nasi a la Loesje! #eatclean #eatlikeachamp

Jaja. Ik hou van eten. Maar ik hou ook van zomerproof en tegenwoordig ook van hemdjestotjenavel. Joehoi.

Dus ja, ik probeeeeeeeer wat minder nootjes te eten ;-). Als ik íets lekker vind om te snaaien, dan zijn het ongebrande ongezouten noten. En ach et is niet erg! Et zijn gezonde vetten (omegaaaas), heel veel goede stofjes (mineralen als ijzer, magnesium, koper, fosfor, calcium, mangaan, zink en A, E en B vitamines, antioxidanten enzooo). Maar. Ook behoorlijk calorierijk. Nu tel ik die niet en gaan nutriënten bij mij altijd voor calorieën. Maar toch. Dagelijks handen met gezonde noten eten, maakt je niet slanker :-). Ik zeg niet dat ik er dikker van word. Heerlijk. Ik knabbel ze heus ook zonder schuldgevoel. Zelfs die 4e hand hoor ja.

Maar. Hoewel ik absoluut tevreden ben. In de zomer is het toch bikinitijd. Dus. Dat. Dan kies je. Normaal zou ik handen met noten knabbelen én deze nasi. Nu eet ik gewoon deze heerlijke nasi en vervang ik de nootjes door worteltjes, tomaatjes, komkommer, bleekselderij. Dat soort geknaag. JANG! Ja, daar hou ik ook echt van.

(eet nooit wat je eigenlijk niet lekker vindt) (dat vind ik zo iets stoms) (er is altijd iets wat je wél echt met plezier knaagt).

Maare…. NASI!

Super easy. Ik hou niet van de kant en klare pindasaus. Jullie snappen wel waarom. Dussuh. Ik bak wat kip in kokosolie* en indische kruiden (laos, gember, komijn, zout, peper en sesam) en voeg daar een zakje oosterse wokmix aan toe. Dit roerbak ik even en voeg dan 4 lekkere tot over de top gevulde eetlepels notenpasta (uhu.. van de body&fitshop, ik doe lekker mee met de hype 😉 maaarr die van de eko enz voldoen natuurlijk ook!) (zonder shizzle dus) + 1 met tahin toe. Dan een paar flinke scheuten kokosmelk. Even de kokosmelk laten pruttelen (trekt de noten pasta smaak er lekker in) en dan 2 theelepel arrowroot toevoegen. Quinoa toevoegen. Even omscheppen. KLAAR! 

*tegelijkertijd kook ik quinoa op de gebruikelijke wijze/ zoals op de verpakking vermeld staat

20140605-222912-80952195.jpg

En uh. Ja. Ik neem deze portie. Keer twee. 

Geef een reactie

