Zomers diner #kruidentuintje

20140612-183026-66626769.jpg

Mensen. Ik was naar pinkpop. Ik danste, knuffelde, sprong, zweette, giechelde, had lief, bewonderde en zat met mn billen in een donderstorm. Daarnaast at ik curry couscous broodjes gezond watermeloen en zelfs een waterijsje ;-).

But I’m back. En ja ik huil er een beetje om. Heimwee! Verslagen foto’s muziek ontdekkingen, songteksten, alles. Alles volgt. Maar nu. Een zomers diner.

nodig:

+- 220 gram bio kip
+- 400 gr boontjes, gedopt en even kort gekookt (beetgaar heet zo iets)
1 zoete aardappel
scheutje kokosmelk
1 courgette, geschild en in blokjes gesneden
10 cherrie tomaatjes, gehalveerd
hand verse basilicium
peper, zout
knijpje van een citroen

How to –>
Kook de zoete aardappel in kleine stukjes gaar, giet af en zet de pan met de aardappel en een scheut kokosmelk en een klein mespuntje kokosvet, met de deksel erop even weg.
Kook de boontjes beetgaar en giet af
Bak de kipfilet in blokjes in kokosolie tot ze licht bruin kleuren, voeg wat zeezout en wat citroensap toe
voeg boontjes + courgette en tomaatjes toe
Daarbij de verse basilicum (JAAA! Mijn kruidentuintje doet het goed! Iemand peterselie gerechten?! WOEH! likeee!)
wat peper en zout en even kort laten bakken
Stamp de aardappels tot een zachte puree en serveer de groente/kip mix met een schep van deze lekker romige energie :-).

Tip; smaakt extra lekker in de zon. Plus kattenvriend.

Ps. ik denk dat pijnboompitjes het afmaken!

 

Geef een reactie

