Lets get dirty! #sportenvoedingcentrum #assen #zondagfijnheid

Jaja lieve mensen; wij werden dirty.

Lekker banjeren door de baggelhuizerplas, spetter spatter spaaaater heel errug vaak door dat water! En we gingen nog niet naar huis :-), het werd een druppel later!
(alhoewel we wel te vroeg vertrokken voor een afsluitende groepsfoto?! JAMMER DE B!)

Heerlijk! Zo een zondag. In plaats van binnen suf teevee en dat, startten wij de dag in een tuin vol liefjes. En zon! Wauw! Ik dacht met enig medelijden aan mijn liefste sportieve familie die zich een paar kilometers verderop waagden aan een 10k run, zonder obstakels en mèt te verbreken PR’s. Hoe trots ik ben op alle gezette tijden, podiumplaatsen en blessurevrij uitlopen van <3.  En hoe blij ik was met onze verkoeling tussendoor:

dirtkings_2014_lau_myrt_roos_ik

 

Een 6 kilometer run met wat obstakels. We hadden ons langggg geleden opgegeven. Toen we nog iets meer actief waren bij het Sport en Voedingscentrum Assen :-). Of ik in ieder geval. Met liefde train ik daar en met nog meer liefde trainde ik er vaker. Maar iets met toch wel lange dag zo na je werk door trainen en treinen terug. Destijds zag ik in beasting de allerleukste meest functionele training en was zo een woensdag van voor 8 tot na 21.00 niet zo erg. Tegenwoordig brengt Crossfit Noord me diezelfde motivatie, inspiratie, doorzettingsvermogen en uitdagingen. Nu ik m’n sporthart kan ophalen in Groningen ben ik steeds minder (lees; vrijwel nooit 😦 ) meer in Assen te vinden. Jammer, maar iets met ‘ zo gaat dat nou eenmaal’. Ik ben Suus en Niels en alle beesten nog steeds dankbaar voor het aansteken van mn sportieve vlammetje en des te leuker is het om zulke dingen toch nog samen te ondernemen :-).

DIRTKINGS DUS!

We renden ‘em met zn 5jes bij elkaar, de rest mistten we na de eerste hindernis al! hahaha, iets met drukte. Ik had me er maanden niet druk om gemaakt, ik had er niet specifiek voor getraind en de trainingen op de HIBA ook nog eens gemist. Zaterdag avond kwamen wat pakzenuwtjes, hahaha hoewel je vrij weinig nodig hebt, ben ik altijd bang dat iets vergeet. Renkleren, schoenen, handdoek en droge kleding is het belangrijkste. Ik bedacht wat voor voedsel me door de run zou brengen en de inimini vlindertjes vervlogen weer. Wordt een eitje.

Een heeeerlijk ontbijt; fruit salade met wat chia en nootjes,  biet/komkommer/courgette/bleekselderij/gember/citroen sap & koffie <3.

IMG_5864

Draaide ik mijn salade voor VOOR de run in elkaar; spinazie, rucola, 1/4 rode paprika, wat tomaatjes, beetje komkommer, 1 stengel bleekselderij, paar witte druifjes, 1 blikje tonijn op water (wordt et al saai?), peper, zout en allerlei specerijen. JAM!
Pakte een banaan en een eiwitshake voor NA de run, verruilde mn warme renkledij toch nog even voor een short en off we went.

Heel even kriebelde dan toch net voor de start zo iets van; uhh? had ik me niet toch druk moeten maken? Had ik niet toch eeeeven moeten gaan kijken naar de hindernissen? De aanloop naar de start duurde lang, maar al springend, juichend en zwaaiend naar de camera werden we warm(er) en na het aftellen bleek dan; nee hoor. You are good. No problems at all. Alhoewel er op het parcours mensen waren voor wie de 6km run een overwinning was, bleek het voor mij gewoon een heerlijke zondag buiten met je vrienden. EN DE BLUB! hahahaha. Heerlijk! Ik wil absoluut niet beweren dat de mensen voor wie deze run zwaar of moeilijk was, maar mietjes zijn. Helemaal niet! Ieder zijn eigen training en prioriteiten! Meer bemerkte ik; ach.. eigenlijk heb ik best een goede basis conditie. Niet alleen rennen ging me goed af, de hindernissen gingen goed en bovenal maakte ik me niet zenuwachtig of druk bij de hogere te beklauteren varianten.

Vertrouwen in jezelf.

Wat training me geeft. Wat afzien en doorgaan tot je klaar bent je geeft. Wat teleurstellingen en doelen stellen je geven. Naast kracht en de conditie om gewoon 6km te rennen. Vooral dat.

EN! monkeybars; hihi. Ik kon ze niet en nu toch wel. LALALAALA.

Dirtkings_2014_groep_vooraf_achterkant

dirtkings_2014_eatclean_traindirty

dirtkings_2014_groep_vooraf

Eat clean, train dirty! No matter what level, no matter what reasons to be proud; we are all kings and queens!

En ja, ik ben inderdaad soms wat  overenthousiast :-D. 

Kijk trouwens hier een aftermovie, waar ook wij zelfs nog heel even te zien zijn :-).

One comment

Geef een reactie

