Pre pizza & balans

20140513-082521.jpg

Een week wat betreft balans. Ik heb wat last van pijntjes her en der. Iets met zwaar trainen, te weinig slaap (herstel!) en een vol geboekte chiropractor. Hoewel ik écht steeds beter naar m’n lichaam luister en trainingen skip (hurray! Leuk vind ik et nog niet..), onderschat ik soms het geweld van een crossfit training en in combi met mijn -never stop wont stop gogogo! Ook al heb je pijn afmakeeee!- instelling 😉 zorgde dat afgelopen week voor wat kleine pijntjes. Nek rug kuit arm okselkwabje 😉 ik voelde ze allemaal. Daarom ging ik zondag niet crossfitten, maar hardlopen. Daarom ging ik maandag niet crossfitten maar 11 km fietsen (door de regen zelfs, woeha. who thinks Im crazy? Pick me Pick me!) (Oke, ik wilde naar de gym maar de heenweg was droog en vol vogelblijheid en frisse netnaregen lucht) (dusikhadbetermoetenweten)(maar, ik fietste de gym dus voorbij en richting de natuur) (ondanks weinig droge draden een enorm succes). En vandaag geen gritt maar een stukje fietsen/lopen (BINNEN! xD). Gewoon rustig. En zo zie ik ze toch <3.

Morgen wil ik echter wel graag een cf training proberen xD. JOEHOI! Drie dagen is echt al veel voor t Loesje! Haha. Mits ik vannacht goed slaap en ik bij de normale dingen geen enkel gewrichtje spiertje of voel :-).

Balans.

Iets wat eigenlijk óveral in je leven het beste effect heeft. In je lichaam trouwens ook. Brengt me dan tot m’n balansjes voedinggerelateerd. Niet zo een balansdag a la voedingcentrum. Maar gewoon; het hoeft niet alllllemaal perfect clean healthy lowcarb lowfat (ohnee! Dat deed ik sowieso al niet xD :-p) of suiker- en rommelvrij. Alhoewel ik eerlijk moet(wil!) toegeven.. Et voelt wel heel erg fijn :-). Gewoon omdat je je lichaam de juiste energie geeft. En je dus de fijne energie hebt. Overvloed. Dat je weet dat je elk moment van eten aangrijpt om je lichaam te voorzien van de correcte brandstof.
Maar als liefsten je ook met juiste energie vullen? Dan? Pizza! Hihi. :-). En dan? You just dont care :-). Ik weet dat sommige mensen mij soms ietwat te veel obsessie of vasthouden aan toeschrijven. Zelf ben ik anders van mening. Ik hou inderdaad heel graag vast aan m’n gezonde leefstijl; als ik me daar goed en fijn bij voel.

Als ik me; ik heb wel zin in pistache en chocolade ijs én spekkoek- voel. Dan neem ik dat ;-). Wat ik alleen met mezelf heb afgesproken is dat ik niet iets eet waar ik eigenlijk niet echt zin in heb. Ik ga niet meer uren dubben of ik wel niet wel niet iets neem (want, obvious who are you kidding? You wantssss it!) maar als ik er eenvoudigweg niet zo veel zin in heb, voel ik me beter bij de gezonde variant :-).

Bovendien vermaak ik me meer dan vaak met de gezonde(re) variantjes. Een blog hier over volgt gauw. Promised!

Maare; beetje gezond. Beetje niet. Beetje perfectionistisch hard werken. Beetje genoegen nemen met. Beetje gespannen boel, beetje yoga. Beetje zoet. Beetje meer ;-). Beetje gewichten, beetje cardiovasculair. Beetje gezellig tot laat, beetje zonder wekker. Beetje yin beetje yang. Beetje komkommer/courgette/limoen/bleekselderij sap, beetje pizza parma <3. (beetje dankbaarheid, beetje trots!)

 

20140513-082605.jpg20140513-082637.jpg

Soms wil je zo graag iets, dat je je er helemaal bovenop stort. Soms zie je door het doel de weg niet meer. Waar zou jij wel het gewicht wel iets mogen herverdelen op de weegschaal? Waar hangt ie van jou precies stil? 

Geef een reactie

