Fijnheid, want goed voorbereid!

weekend_collage

Mijn afgelopen dagen waren wat druk. Wel met leuke dingen, maar voornamelijk gewoon strak achter elkaar gepland. En dat vraagt om een goede voorbereiding.

If you fail to prep you prep to fail!

Met name als het om open dagen gaat. Hihi. Het RID in Assen opende haar nieuwe deuren; FEEST! Ik heb heeel veel ballonnen gevuld met gas,  (+geknald :P) heel veel kindjes en ouders te woord gestaan, demonstraties gegeven, geluisterd, trots gedaan (trots geweest!), kopjes geruimd en cola,sinas,sinaasappelsap,chips,celebrations en nog veeeel meer cupcakes afgeslagen. Niet echt weerstaan, want als ik dat woord gebruik lijkt het altijd alsof het heel veel moeite kost. Ik wilde heeeel graag maar mocht het niet van mezelf. En zo was het niet.
Ik wilde het niet en ik vond het helemaaal geen probleem dat ik mijn eigen lunch at in plaats van de (goed verzorgde hoor! Kudo’s voor het RID alllltijd aan catering) broodjes die de rest tussendoor at. Ik hapte zo gauw gauw tussen de bedrijven door van mijn andijvie gehakt muffins;

Check blauwe foto; 200 gr gehakt, 200 gr andijvie, 1 wortel geraspt, 1 stengel bleekselderij geraspt, kurkuma, kerrie, peper, zout, komijn, gember: in cupcakes vormpjes met daarover een mengsel van 2 eieren 3 eetlepels kokosmeel goed geklopt en een paar scheutjes kokosmelk om iets meer (in volume) te krijgen (kan niet te veel gebruiken, voeg dan ook een extra ei toe anders vallen ze uit elkaar). 30 minuten in de voorverwarmde oven 175 graden. Met wat broccoli (ook fijn snel snackbaar) en wat cherrietomaatjes (jup, idem!)

Deze ochtend begon ik trouwens met andijvie (ja je koopt zon hele zak he ;-)) witlof, prei, ei scrumble. Kruiden er over. Rauwe paprika er om heen. + een smoothie. (ja ook ergens op de foto te bewonderen)

Als afsluiter met z’n allen uit eten bij het restaurant Liff in Assen (inlusief Paul van Loon! Hihihi check de foto, jaja! Mijn kleine meisjes hart sprong zeven rondjes!) (Hihihi). Op zich is het denk ik mogelijk hier redelijk detox proof te eten. Je kunt vragen om extra rauwkost (zonder dressing) i.p.v. patatjes en een vlees of vis gerecht zonder rijst oid erbij kiezen. Wij waren echter met een grote groep waar er een apart keuze menu(utje) was samengesteld. Ik koos wat naar mijn idee de beste optie was; kabeljauw filet vooraf (wel met gekke roompjes en ik kon iets groens niet plaatsen ;-)) en een zeebaars als hoofdgerecht. Heerlijk! Deze laatste was echter in een rijst/risotto achtige manier opgemaakt en dit heb ik maar meegegeten (NIET detox proof, en gesport had ik ook niet eens ;)) Ik heb geprobeerd zo min mogelijk er van te nemen, maar wat in de vis zat heb ik meegegeten :). Over de sala zat dressing, dus niet zoals ik normaal doe meeeer van dat. Als toetje een zwarte koffie en alle muffins en dingen afgeslagen. (wederom geen probleem)

Nou eet ik zelf eigenlijk best wel iets grotere porties dan dat ^^.  Omdat ik er al een beetje van uit ging dat het diner niet heeeel groot zou zijn (de rest wel bomvol hoor, iets met patat en mayo & brood met boter enzooo) (xD) was ik voorbereid. Een stuk komkommer en een gekookt ei mee. Dat at ik een paar uur later toen ik me klaar maakte voor een verjaardag, waar ik enkel water dronk. En het absoluut heel gezellig was :-).

Ik sliep bij mijn ouders waar ik ontbeet met sla 2 gekookte eitjes, paprika en komkommer. Peper en zout enzo. JANG! Moeders heeft altijd lekker veel groenten (bio, mn heldjes!) en de kipjes zorgen voor altijd voldoende ei. Daarnaast houdt ze altijd rekening met me en al-tijd als ik er kom heeft ze wel ergens in een kast nog iets ‘voor jou’. Liefde.

Ietwat later dan gepland reden we naar Groningen. Een stop @ het leuke warme bakkertje ‘Joost’ in Odoorn voor mn lieve ietwat brakke aapje. Jus broodjes zalm en tosti’s voor hem. Koffie pour moi. (Brunchen bij je mama for the win! <3). (Maar samen in de zon evenzo <3<3!) Te laat voor de sportschool was ik wel. Hardlopen dan? MMMM. Okeeeee, ja. Het was ook prachtig weer, dus JUP! Rennen it is. And it was! Ik wilde graag een lange duurloop doen (waarom eigenlijk?) (gewoon leuk denk ik) en ik ontdekte prachtige renpaadjes in Kardinge en verder naar achter. Fluwelen paarden neuzen, honden, felgekleurde renners, zonnestralen + zwarte luchten en alles. Ongelooflijk mooi. En mn beentjes liepen gewoon. Geen last, geen zwaarheid. En ondanks dat ik van endomundo geen kilometer update kreeg (lap time..) bleek ik in staat redelijk goed 10 km/h te kunnen lopen. De laatste kilometer voelde ik mijn linker knie en heup een beetje, goed dat ik er bijna was. Maar aan adem of zin ontbrak me het niet. =). Terwijl mijn batterij het begaf rende ik verder; 17 kilometer.
DAT KAN IK GEWOON! Zomaar.
Van te voren at ik nog 2 wortels rauw en wat cacao nibs, maar had geen honger. Wel dronk ik water met BCAA’s (ter voorkoming van verlies van spiertjesss!).

Daarna watermetcitroen en voldaan in een heet bad. Boek en blijheid. Maar later ook; kleine misselijkheidjes. Geen honger, maar wel leeg. En ineens bedacht ik me. GEK! Op 2 gekookte eitjes, wat groenten en nibs 17 km rennen. Uhu. Dit is nu een hongerklop. Rustig blijven, even afdouchen en zo snel mogelijk beneden iets eten. Uit de vriezer haalde ik wat bevroren (groen getipte ^^) banaan. Detox in mn achterhoofd, maar toch gewoon; uh.. iets met; je lichaam heeft iets nodig. Een halve banaan en wat nootjes. Licht en iets trillerig maakte ik het avond eten; mijn jammie bobotie. Met één appel, gedeeld met 2 dus vandaag was een halve banaan en een halve appel toch nog Detox proof! Ik maakte er geen quinoa maar zoete aardappel, gebakken in kaneel bij. Geen rozijntjes. Waarschijnlijk te veel aardappel voor de detox, maar who cares. I ran 17 k.

Geef een reactie

