Detox #dag2

detox_dag_2_collage

 

Detox dag 2.

Ontbijt was wat kalkoen filet, broccoli, bloemkool (allemaal gister gebakken of gekookt) met 3 galzen smoothie; 5 stengels bleekselderij wat andijvie, komkommer, courgette, tuinkers (echt DE tip van de week! geeft een HEERLIJKE smaak aan je smoothie!) 1 groene granny smith (uhuh, die zijn altijd groen I know xD) en sap van een halve limoen (ook een tip! Lekkerder nog dan citroen!)
Wat nootjes en cacao nibs on the side. En inderdaad. Die ene cashew vloog inderdaad verschrokken terug de pot in. Die zijn –not allowed-.

Om 11 uur at ik nog wat komkommer, tomaat, courgette (rauw) + paar nootjes

13.15: wat kalkoen + bloemkool broccoli en avocado (lekker op smaak met peper zout en kruiden!) (en ja dit klinkt saai, is ook niet de meeeste variatie. MAAR! in 1x gewoon klaar maken is wel heel fijn.) (ennuhhh, ja ik vind het heerlijk. Simpel maar lekker).

16.00: glas smoothie van vanmorgen

20.30
(na een te gekkkkke cf training! Iets met handstand push up met 2 ipv 3 matjes babay. jawel! het duurt niet lang meer ;-)).

eerst 5x; 3deadlift, 3 hang power clean, 3 front squats, 3 clean and yerk (met 40kg)
daarna; max chest to bar pull ups (hahahah 5 :P)
zsm; 50 double unders (30 ONonderbroken.. bij 29 af? opnieuw beginnen!) 50 kb swings (24 kg helemaal omhoog) 50 pull ups (zonder elastiek jawel!) 50 handstand push ups (een paar dus heel netjes met 2 matjes gekipt, een paar met 3 matjes strict, en een paar met 3 matjes gekipt :P) 50 du ononderbroken (of nouja… bij mij werd dat: 23x du, 28 du (AARGH!) dus toch maar 150 singles (zonder onderbreking! want ook hier geldt 145 en af? OPNIEUW!) jawel. Toetje: 2km roeien; 8 min 53…

Maarrrruhhh ETEN: ohja. 1 zoete aardappel gekookt en daarna gebakken in zout en kaneel.  snijbonen met 2 wortels gekookt, gehaktballen gemaakt van 300 gr gehakt, 1 ui, 1 teen knoflook, chili poeder, rozemarijn, oregano, zout, peper, 1 ei, beetje kokosmeel. JAM!! Gedeeld natuurlijk met de knapste.
Tijdens het koken kauwde ik op 1 wortel (mag niet te veel loes…. en okeeee dan; een halve venkel bol 😛 hahaha Ik vind het lekker ook! =).

Thee, magnesium/zeezout bad en ter ruste dit lichaam! Weer een easy peasy detox day :-).

Steek ik je al aan? Ben jij je stiekem elke dag al bewust van wat je in je mond steekt? Daar begint het mee! Dus opdracht voor morgen; kijk eerst, voordat je een hap neemt. Gewoon; hoe ziet het er uit. Is het vers? Is het verpakt? Welke kleur heeft het. Heeft het een geur? Is het groot, is het klein? Kraakt het straks tussen je tanden? Of glijdt het na 1 kauw door? Waarom eet je het? Heb je honger? Heb je trek? Wordt het je aangeboden maar je wilt eigenlijk niet?

Wees je bewust van wat je eet. Waarom je eet. En hoe je eet. Hoef je helemaal niet te detoxen, zul je zien dat je vanzelf andere keuzes gaat maken. Of intens geniet :-).

* Ik denk dat ik na deze suiker detox ook een weekje vlees detox mag doen! Sowieso omdat ik eigenlijk minder vlees wil eten, maar nu juist steeds meer op vlees terugval.. Niet helemaal hoe ik zou willen zijn voor onze dieren (en iets met onze wereldbol, (onze LEEFWERELD!) CO2 enzooo). (niet te spreken over de verzuring dat vlees in je lichaam te weeg brengt…) Dus ik ga kijken hoe ik het kan beperken, maar met minder (een metzonderjasnaarbuiten variant) koolhydraten is het toch ergens een vol gevoel vandaan halen. Meeeeerrrr veggies dus? + noten. En eieren! Sjuust!
Zoiets ;-).

One comment

Geef een reactie

