Detox, here we go again #1

20140408-081707.jpg

Yep! Ik deed het twee keer eerder en beide keren bevielen me goed.
– ik had veel minder zin in zoet
– minder zin in eten over het algemeen
– m’n huid was op haar allerbest (en ja dat was echt shiny egaal perzik achtig enzo ;-))
– energie voor tien
– geen twijfels over zal ik wel zal ik niet zal ik wel zal ik niet, beter van niet maaarrrr…. Nop! Gewoon niet :-).
– je wordt er heerlijk creatief van
– en heerlijk zelf voldaan
– je bereikt wat

Zoiets.

Op dit moment worden m’n havermoutjes weer meer gevuld met meer fruit, tussendoor heb ik steeds (steeds!) zin in van alles. Bovendien gedraagt m’n huid zich weer een beetje opstandig. Niet zoals het geweest is hoor, dat niet. Maar m’n blotebillengezichtje maakt me nu niet echt blij.

Ik heb een klein beetje een twijfel periode :-p hihi. Dat heeft iedereen wel eens. Wat wil ik nou precies en hoe ga ik dat doen? Niet erg, maar wel fijn als ik dan ergens anders even duidelijk richting geef. Daarnaast komt de zomer er aan, iets met naveltruitjes (en nee, detoxen doe je (ik!) niet om af te vallen. Dat gebeurde ook niet. In gewicht. Alleen verspreid de boel zich gewoon wat beter. Ofzo. ;-). Bovendien zijn er een aantal lieve meiden ook aan de detox! Dus ja; samen suiker vrij.

:-). Hoe en wat en zijn er dan ook regels?
– 1 groene appel of 1 groen getipte banaan als fruit per dag
– geen zuivel (dus ook nu even geen geit Loes!)
– geen gluten
– geen suiker (hihi duhuh)
– biet pompoen enz met mate (zoete groenten/zetmeel)
– alleen na training zoete aardappel
– veel water
– geen alcohol (ik zou m bijna vergeten!)
– en nog zo wat 🙂 *

Vandaag begon ik met een biefstukje (koud, gister gebakken) met wat witlof, courgette (geschaafd) wat champignons aan gebakken in kerrie kurkuma peper en kokosmelk (uhu, gister!), klein beetje avocado en een leftover bloemkooltje :-).
2 bekers smoothie; 6 stengels bleekselderij, 2 handen andijvie, 1 groene appel, halve citroen, wat tuinkers, paar mespunten avocado en wat kaneel) (en ECHT deze was HEERLIJK!) (lekker romig ook!)

Tussendoor at ik groente mix met wat tahin; tomaat, komkommer, courgette, halve wortel
Lunch was gekookte broccoli/bloemkool met wat avocado, +- 100 gr kalkoen filet gebakken en een kop groene thee.
Dat drink ik trouwens de hele dag. Niet van pickwick. Niet zo een driehoekje met suiker. Ik heb mijne niet opengeknipt, maar het label zegt dat er pure groene thee in zit ;-). Ach jaaaaaa. Ik geloof dat maar.

Om 17.30 uur (nee eerder had ik geen tijd!) een bidon met shake van de morgen (oh yes treingangers, groen is goed).

Diner bestond uit courgette pasta. wat bio pesto en voor mij aangemaakt met kokosmelk. Vriendlief genoot van rijstemelk saus, maar ja dat zit er ff niet in ;-). Zoiets. Maar lekker vond ik het nog. Ik vind alles met kokosmelk lekker. Je weet. Zalm (zonder suiker) en garnaaltjes er bij. Plus broccoli.

Wat nootjes met cacao nibs on the gooo en thee als afsluiter van de dag.

Ik heb niet het idee dat het heel lastig gaat worden voor me. Qua eigen eten. Eigen dingen. Het verschilt niet zo heel veel met mijn leefstijl en voedingsstijl van nu. Alleen zonder uitgebreide fruitfeestjes. Moet te doen zijn. (Ja toch?)
Maar verjaardagspartijtjes 😉 komen, pasen en koningsdag in et verschiet. Kijk op feesten kan ik nog wel zonder alcohol (alhoewel dit gezelschap uitnodigt tot, maar in je eigen bedje slapen is ook best fijn) (oftewel; bob is the answer!). Met pasen bevind ik me op ameland. Uitwaaien, hardlopen, hapjes zand, maar van oudsher ook amelandssuikerbrood :P. Ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk mijn detox beleid te voeren, zelf lekkere dingetjes mee te nemen en te maken. Maar niet TE strict te zijn in een fijn familie samenzijn :-). Bovendien vind ik 19 dagen ook goed, ipv 21. Moewhahahaha. Iets met dansjes drankjes en heel veel knufjes op koningsdag. Leve het leven. En vier een behaalde detox ;-). Zoiets. hihihi.

Het is niet zo dat ik me nu maar vrijbrief geef voor deze dagen. Want eigenlijk is dat natuurlijk een beetje onzin. Maar toch denk ik dat dit afdoende is voor mij om even die drang te doorbreken, om mijn lichaam klaar te maken voor het voorjaar (waarin ik automatisch lichter eet), mn huid weer wat te doen opknappen en me weer even terug te brengen naar food = fuell. In plaats van voeding is anti verveling 😉 (beloning troost vriend vijand en dat).

Laatst kreeg ik de vraag; wat eet jij nou de hele dag?! (iets met abs are made in the kitchen!!) Deze detox zal ik bijhouden wat ik eet, veel in korte vorm denk ik :). Maar af en toe wat uitgebreider en soms met achtergrond informatie. Omdat dit natuurlijk niet is helemaal zoals ik altijd eet (en om me erna niet als een doldwazesugarslayer te gedragen ;-)) zal ik ook de week er na een ‘normale’ week posten. Vragen staat vrij, advies tips en opmerkingen ook!!

Heb jij wel eens een detox gedaan? Zo ja, op welke manier? En wat waren de belangrijkste bevindingen/resultaten? 🙂

* een yes / no food lijst volgt, voor de liefhebbers :-). Ik volg het 21 day sugar detox programma, hier te vinden. En ja, daar heb ik inderdaad ooit eens voor betaald. Ik denk niet dat dit de enige manier is of de beste. Maar dit is wat ik heb en waar ik blij van werd. (Yup!  op mn oude blog is mn vorige detox volledig terug te lezen! Wellicht grijp ik zelf ook wel terug naar receptjes van toen :-). Like!)

One comment

  1. Ha leuk Loes! Ik herken t ook helemaal. Steeds meer zoetigheden willen (in mijn geval ook nemen). Detox 👍 al krijg ik ’s ochtends geen bloemkool of broccoli door mijn keel. Succes schatje. X

Geef een reactie

