Spruitjes tonijn ‘taart’

Jaja! Het duurt even, maar hij is er. Het recept van m’n spruitjes tonijn creatie. Ik weet dat de combinatie misschien wat vreemd klinkt als je m voor het eerst hoort. Maaruh.. dajummmm super lekker is ie wel! 🙂

Voor 3 (grote) eters;

– 700 gr spruitjes, schoongemaakt en in halfjes gesneden
– 10-15 cherrie tomaatjes, in halfjes of kwartjes gesneden
– 1 (rode) ui in kleine stukjes gesnipperd
– 2 blikjes tonijn op WATER (en niet op olijfolie)
– 3 eieren
– scheut soya melk
– zout/peper
– kokosolie om in te bakken

Materiaal
– ovenschaal (en oven) (DUHUH) (voorverwarmd op 175 graden)
– koekenpan + spatel (we zijn op de flauwe tour)
– schaal om eitjes in los te kloppen
– vork of garde

1. Maak de spruitjes schoon, halveer ze en kook ze in water ongeveer 5 minuutjes
2. Snij de tomaatjes in gewilde proporties
3. Hetzelfde met de ui en fruit deze even kort in de pan
4. Mix spruit,tomaat,ui en doe dit in een ingevette ovenschaal
5. klop 3 eieren + een scheut sojamelk  + peper en zout naar smaak los (of twee scheuten, gewoon lekker vloeibaar) (volgende x zal ik ml afmeten) (maar ik gok 100)
6. Laat de tonijn zo goed mogelijk uit lekken (ik druk altijd het dekseltje tegen het kattenvoer uhhh VIS aan (rrrr wat ruikt dat he!) (En tòch zo lekker!)
7. Verspreid de tonijn over de groente mix
8. Giet het ei mengsel er over
9. Zet dit ongeveer 30 minuutjes in de voorverwarmde oven.  Zelf doe ik +- 15 minuten zonder en 15 minuten met bakpapier over de bovenkant om te voorkomen dat het te droog wordt.
De baktijden zijn wat afhankelijk van je oven, de hoeveelheid melk en het weer (denk ik soms wel eens), dus blijf na 20 minuten gewoon af en toe even kijken en met een vorkje prikken.
In eerste instantie lijkt het mengsel van boven nog wat zacht, maar als je het open snijdt moet het wel gewoon stevig zijn.

Soms heb ik hier genoeg aan (als lunch bv), als avond eten na een workout maak ik er zoete aardappel patatjes bij. Bijvoorbeeld. Of  knolselderijpatatjes :-).

 

IMG_4195

Eetsmakelijk!!

5 comments

Geef een reactie

