Een avond met de meisjes <3 #throwbackthursday

 

 De één zie ik vaker dan de ander,  maar ik knuffel ze allen even graag. <3.

 

24_maart_eten__Fotor_Collage

Wat fijn omgeven te zijn door mensen met wie je dingen deelt. Passies voor gezonde voeding, sport en ook iets met perfectionisme ;-). Als we samen zijn gaat het heel vaak (heel lang) over eten, hormonen, ontdekkingen, de pil (8-) ) recepten en dat. Sport en voeding (centrum THE place to be!, go check dat out!) bracht ons samen, maar alleen over eten gaat het allang niet meer. Ook wat betreft de rest van onze leventjes zitten we op één lijn. Grappig hoe bepaalde eigenschappen elkaar aantrekken, zelfs als ze op t eerste ogenblik onzichtbaar zijn. Natuurlijk zijn er ook tig verschillen en van elk leer ik wat anders. Je rust plannen, relativeren, genieten van een goed glas wijn, net even een positieve blik of hoe je babyhondjes opvoedt. (<3NAHHHHH bordercollies for the win!).
Als we een -met zn vieren date- willen, moeten er datumprikkers aan te pas. En aangepast. Als het lukt, maakt iedereen wat lekkers. Het liefst iets wat nog niet eerder mee werd gebracht (niet dat het erg zou zijn, het is niets dan smullen!) en elke keer word ik weer verrast door lekkere dingen, doe ik nieuwe ideeën op en niet zelden maak ik alles na. Elke keer allemaal aparte dingen die samen een heerlijk gevarieerd maal vormen.

Maandag werd er gesmikkeld van;
– smoothie van ananas blauwe bessen en iets groens 😉
– tomaat, mozzarella, basilicum, peper spiesje
– gevulde artisjokharten (JAM! iets met olijven en heel veel van alles ;-), misschien kan Myrt et recept plaatsen?:-))
– gemarineerde kip uit de oven, kluifjes. JANG (knoflook, knoflook, knoflook, rozemarijn, zout, peper, ennnn…? )
– worteltjes en bleekselderij met eigengemaakte kikkererwten hummus (gember er door ! TIP!)

Hummus, how to –> Een potje bio kikkererwten met wat uitlekvocht fijn maken tot een puree, met de blender of staafmixer. Voeg toe: 1 el tahin, olijfolie, citroensap, teentje knoflook, 3 tl koriander, 2 tl komijn, sambal of cayennepeper naar smaak, gember, zout en peper!

-witlof met eiersalade

Dat laatste bracht ik mee:
5 hard gekookte eieren
3/4 bakje hüttekasse (jaja, zuivel uitzondering voor Loes! Net als de mozzarella) (ik gebruik trouwens de liddl variant die zit qua hoeveelheid tussen de kleine en grote echte hüttenkase in) (geloof ik)
heel veel kerrie
heel veel kurkuma
zout
peper
verse peterselie (bieslook kan ook!)
2 flinke eetlepels zelf gemaakt mayonaise , of bio beetje zure zonder suiker (en geen gekke voedingszuren) van de Eko! 😉

Klik hier voor een prachtig kort easy peasy recept voor de home made mayo van Nanda.

How to –> Alles mengen, eitjes klein snijden, heel vaak heel goed proeven ;-). Net iets meer peper, net iets meer zout. OH EN! CHILIPOEDER! Absolute must voor mij :-). Het komt in de buurt van, maar is VELE MALEN lekkerder dan 😉 de pittige surinaamse eiersalade van Johma.  Ik vind de salade zelf het lekkerst als het even een uurtje in de koelkast heeft gestaan, de smaak is er lekker in getrokken en dan is het goed koud.

Daarna; witlof in kuipjes schuitjes en de eiersalade er in. 🙂

Dank ladies. Vaker dan bewust wordt ingebracht, maken jullie mijn dag.

 

Geef een reactie

