ThrowbackThursday & mini Review; Arthur Japin

arthur japin in de zon _Fotor_Collage

Allereerst dacht ik vanmorgen nog; nothing beats leftovercurry. Echt. Niets.
Gister maakte ik één van de vele varianten;

1 granny smith in stukjes en 1 rode ui bakken in kokosolie met daarbij 1 eetlepel kerrie, 1 eetlepel kurkuma, 3 flinke scheuten indische kruiden (laos gember koriander) nog wat losse extra koriander, zout, bouillon, peper en wat chili poeder. Proeven mensen, does the trick.
Daarbij voegde ik na 10 minuten wat rijstkokos melk (tegen mn zin, want nee ik vind dit niet perse echt heel lekker maar dit uitprobeersel was nog niet op en men gooit niets weg en koopt dan nog geen nieuwe xD) en wat overgebleven soya kookroom om toch het fijne effect te krijgen. Oftewel; ik zou zeggen; voeg 200 ml kokosmelk toe. ^^
Even pruttelen en 4 stukjes koolvis, zo uit de vriezer. Erbij. Onderdompelen. Gaar laten worden.
1 zakje thaise wokgroente en nog wat extra kerrie kurkma chili en gember. (alleen al om het proeven)
Ik kookte 3kleurenmix quinoa en dat ging als eerst op bord. Daarover deze geurige curry en voordat ik het op at, dacht ik al; waauwsie morgen Leftovertime!

Naarmate curry langer staat wordt het wat dikker en de smaak trekt zich er nog beter in :-).

Zonder schuldgevoel at ik curry als ontbijt. Ontbijt? JA! ontbijt. Zonder quinoa, met overgebleven bloemkool. You see? (gooinooitetenweg)

Vanmorgen voelde ik mij gaar. Ik werd serieus pas om half tien (opnieuw) wakker en ik voelde me alsof ik maar 1 uur geslapen had. Ik beloofde me zelf weinig te doen vandaag :-). Iets met woensdag werd toch ook wat stressdag en mn hoofd was even vol.

Welk boek kies je dan?! hahahahaha. In ieder geval ééntje waar ik niets van onthouden wil. Of nouja. Wel onthouden. Maar niet perse reproduceren. :-). Er vielen er behoorlijk wat af.

Arthur Japin bleef over. De man van je leven. Terug naar Gent. Nee niet. Dat deed ik niet. Maar terwijl ik een paar maand geleden met mn liefste meisjes naar Gent onderweg was, stopten we bij een benzinestation. Ik kocht daar bieten, gember, wortel,alles sap (op zich al verwonderlijk voor een benzinepomp), zij vers gemaakte erwtensoep en daarnaast maakte ik een foto van deze kaft; de man van je dromen. De achterkant klonk zo.. zo… Hoopvol. 🙂

“Voor een ieder die ooit geloofd heeft in de liefde.” 

Liefde. Het enige waarvan ik tot in mn tenen overtuigd ben. Love is all en het antwoord op alles.

Love is all we need.

Het klinkt zo droog, waarschijnlijk te vaak aangehaald. Maar ik weet zeker; wees liefde, deel liefde en er zal een hoop meer liefde zijn. En ja, ik vind dat er zo her en der wel wat liefde ontbreekt. Of dat het het zeker goed zou doen.

Bovendien voel ik  dat de liefde voor mijn eigen droomman zich dagelijks vermenigvuldigt.

Ooit kopen of huren dus. Niet vergeten. Bij het maken van mijn verlanglijstje scrollde ik door m’n notities. En vandaag bedankte ik mijzelf (en Fleur, Eer en Nouk :-)).

Wauw. Gewoonweg WAUW.

Wat hou ik van die schrijfstijl. Zo, dat het niet uitmaakt waar het eigenlijk om gaat. Het verhaal kan gaan over boeren die aardappels rooien (bij wijze van xD) maar de melodie die neemt je mee. Hoe je binnen 4 pagina’s een band opbouwt met de hoofdpersonen. Hoe je je betrokken voelt en je curry vergeet.
Na 60 pagina’s met tranen in je ogen die, zonder tand op de lip, in een onbedaarde huilbui konden voortvloeien. WAUW.

Wat is liefde mooi. Wat is verbondenheid. DAT is verbondenheid. Fictief, gespeeld, verzonnen. Je weet het allemaal. Maar het gevoel wat het teweeg brengt is echt. De drang om lief te hebben. De drang om heel veel meer dan dat te zijn. Om te ontvangen en je bewust te zijn van wat er allemaal is. Dat het je aanzet tot denken; hoe vergankelijk alles is.

En hoe mooi woorden zijn.

Oke. de zon. Oke. Het feit dat bikini prima voelt. Okeee, de smaak van curry (jaja die vergat ik niet helemaaaal). Dat je je lichaam voelt opwarmen door stralen. Lichtjes die als je wimpers elkaar bijna raken dansen door het blauw.

Allemaal zo overweldigend. Maar.

Arthur Japin. Beats it al. Wauw. Hoe prachig.

Gaat dat lezen lieve mensen. Al ware het enkel de eerste 60 pagina’s.

Geef een reactie

